Publicația industriei TECH regionale

Transformarea digitală a industriei bancare

La Tech Expert Hub by GeorgeMaurizio Poletto, Chief Platform Officer Erste Group, Marian Ignat, Director Executiv Distribuție Retail, BCR și Petruț Lixandru, Șef Departament Canale Digitale de Distribuție, BCR au discutat despre transformarea digitală a industriei bancare, despre direcțiile de dezvoltare și despre funcționalitățile care urmează să fie lansate în George.

Platforma George, adaptată la nevoile utilizatorilor

Maurizio Poletto, Chief Platform Officer Erste Group, a menționat că platforma George are în prezent peste 8,5 milioane de utilizatori în țările din CEE (Austria, Republică Cehă, Slovacia, Ungaria și România), dintre care 1,6 milioane sunt utilizatori din România.

Într-o primă fază, ne-am dorit ca prin George să oferim clienților noștri acces la serviciile bancare într-un mod ușor, simplu de înțeles. Am reușit să facem asta și acum ne dorim să le oferim clienților puterea de a gestiona cât mai multe dintre operațiunile lor financiare, dar și să aibă un control mai bun al vieții lor financiare. Platforma George este în continuă evoluție și vrem să o facem cât mai accesibilă, să o automatizăm și să o personalizăm pentru clienți. Automatizarea și personalizarea lui George sunt direcțiile noastre de dezvoltare pentru viitorul apropiat.”, declară Maurizio Poletto.

Banii și percepția utilizatorilor

Aproximativ 10% dintre utilizatorii George sunt „power users”. Ei sunt cei care folosesc toate instrumentele platformei și fac analize complexe ale veniturilor, cheltuielilor și investițiilor lor. Mai mult, studiile realizate de Erste Group arată că oamenii și-ar dori să-și urmărească cheltuielile, să vadă care este valoarea adăugată a investițiilor. Totuși, problema principală este lipsa de timp a utilizatorilor – iar asta îi înspiră pe cei care dezvoltă platforma să aducă un plus de eficiență.

În viitor, George va avea un tablou general, complet și complex, personalizat în funcție de nevoile fiecărui utilizator. Acesta va include toate cheltuielile acestuia, pentru a-l ajuta să conștientizeze modul în care își folosește banii.

Discuțiile despre bani nu ar mai trebuie să fie un tabu. Nici în familie, nici la masa de prânz, nici la cină. Dacă oamenii nu vorbesc despre bani, lipsește, implicit, contextul educației financiare.

Strategia pe termen lung: educație financiară

George a devenit, în România, mai mult decât o aplicație de digital banking. Este o mișcare amplă, care dezvoltă parteneriate, merge în comunități diverse, susține evenimente, îmbracă oamenii altfel, îi adună în diverse locuri noi și interesante în care socializează, lucrează și se bucură unii de alții.

Marian Ignat, Director Executiv Distribuție Retail, a menționat că George a început acum 4 ani cu foarte puțini utilizatori, iar acum a ajuns la peste 1,6 milioane utilizatori. Aceștia beneficiază și de o platformă de advisory instalată în unități care utilizează analiza de date. Astfel, utilizatoriile care ajung în sediile BCR primesc un diagnostic financiar gratuit prin care își pot construi un plan financiar bazat pe obiectivele lor de viață.

Avem peste 7.500 de persoane care au trecut prin această platformă. Rezultatele sunt încurajatoare, pentru că 35% dintre aceștia au început să economisească după finalizarea analizei. Principalul feedback pe care ni l-au dat clienții a fost că și-au dat seama ce era greșit în comportamentul lor financiar.”, declară Marian Ignat.

Rezultatele platformei George în cifre

Iată câteva date despre platforma George, după aproape patru ani de la lansare:

  • platforma este utilizată de peste 1,6 milioane de clienți BCR.
  • 73% din creditele de nevoi personale sunt acordate pe flux 100% digital, iar peste 98% din conturile de economii și peste 60% din depozite sunt deschise prin George.
  • 75% din totalul cardurilor de credit și 73% din totalul produselor de tipul descoperit de cont sunt accesate din platformă.
  • 300 de funcționalități au fost adăugate în George, de la lansare și până în prezent.

Ce ne aduce viitorul

Petruț Lixandru, Șef Departament Canale Digitale de Distribuție, a menționat că Financial Health este următoarea funcționalitate care va fi integrată în George, iar scopul principal al acesteia este de a facilita accesul educație financiară personalizată. Clienții vor putea avea o perspectivă de ansamblu asupra cheltuielilor lor și își vor putea analiza comportamentul tranzacțional.

Acum, prin George se pot accesa 14 produse de daily banking. Această dezvoltare continuă ține de strategia de omnichannel prin care dezvoltatorii platformei își doresc să creeze o experiență relevantă și simplă, indiferent dacă ești client digital sau tradițional. Scopul este ca toate produsele și serviciile disponibile în sucursalele BCR să fie prezente și în aplicație. De asemenea, platforma George este deschisă la parteneriate pentru ca funcționalitatea de plăți recurente să fie disponibilă pentru cât mai mulți furnizori.

Distribuie și tu:

START Nominalizări PIN AWARDS 2024!

Industria regională de TECH se pregătește să celebreze o nouă serie de recunoașteri prin Gala PIN AWARDS 2024, care va avea loc joi, 23 mai

RECOMANDATE

Articole similare

George_SmartEU

BCR extinde serviciile pentru antreprenori din George și lansează George SmartEU, o funcționalitate care facilitează accesul la informații despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale

București, 18 aprilie 2024. Banca Comercială Română anunță o nouă extindere a ecosistemului digital George prin lansarea George SmartEU, funcționalitate care facilitează accesul antreprenorilor la informații complete despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale.

FORVIA - Hella - TUIASI

FORVIA HELLA România modernizează un laborator de studiu pentru studenți în Iași 

Furnizorul automotive internațional FORVIA HELLA continuă să sprijine educația în universitățile partenere din România, în orașele în care își desfășoară activitatea. La mai bine de un an de la inaugurarea centrului tehnic de la Iași, compania a finalizat un laborator, spațiu de studiu pentru studenții Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” Iași.

PIN magazine - IT și Pisica lui Schrodinger

Industria IT și pisica lui Schrödinger

În 2024, dacă întrebi 100 de manageri IT cum va arăta piața și tendințele din industrie, vei primi tot atâtea răspunsuri paradoxale precum „pisica lui Schrödinger” – unii vor spune că piața dă semne de revenire, alții vor spune că se fac încă disponibilizări și că există presiuni din partea clienților privitoare la proiectele în derulare. Cu alte cuvinte, din perspectiva unora, în 2024 industria IT își va reveni, ne vom întoarce la birou (mai mult sau mai puțin forțați) încurajați de faptul că se reiau angajările și se deschid proiecte noi.