Pixel Hackathon a adunat peste 50 de experți în strategie de produs din Europa de Est într-o experiență hibridă inedită.
Evenimentul, aflat la cea de-a doua ediție, a reunit profesioniști cu experiență dovedită în domenii precum Business Analysis, User Experience, User Interface, Product Management sau Product Strategy, punând accent pe colaborare, inovație și creativitate.
Grupați în echipe de câte 3 sau 4, participanții s-au înscris într-o cursă contra-cronometru de 24 de ore pentru a găsi soluții axate pe incluziune și echitate, abordând probleme reale din diverse industrii.
“Tema de anul acesta a fost Inclusive Design Products Empowered by Gen-AI, iar motivul pentru care am ales această provocare derivă din potențialul actual adus de Inteligența Artificială, oferindu-ne multiple oportunități de a gestiona și îmbunătăți serviciile de incluziune pe care le oferim utilizatorilor.”, a declarat Ana Ghenovici, Product Management Craft Lead la Tremend.
În aceeași notă, Vlad Chiratcu, Associate Creative Director Experience la Tremend, a completat: “Cred că este o temă dificilă, dar în același timp acum este momentul în care trebuie să adresăm subiectele de incluziune, accesibilitate și integrare, să putem explora puterea AI și Gen-AI pentru a găsi soluții autentice la problemele reale cu care se confruntă utilizatorii.”
Competiția din acest an a fost susținută de jucători de top din industriile lor, cu care Tremend, hub tehnologic pe regiunea CEE pentru Publicis Sapient, a stabilit conexiuni puternice și de lungă durată: DIGIT – Comisia Europeană, Cargus și Women in Tech Romania; prin propunerea de provocări extrase din viața reală, ce afectează societatea și comunitățile pe care le deservesc sau cu care lucrează, cu scopul de a fi abordate în cadrul competiției.
Luând pulsul primelor emoții de după anunțarea clasamentului, câștigătorii au menționat că pe lângă facilitarea și accelerarea de cutomer journey cu ajutorul Gen-AI, au urmărit dezvoltarea și aplicarea unei soluții viabile ce poate avea un impact pozitiv în societate.
Printre motivațiile lor s-au numărat explorarea Inteligenței Artificiale în procesul de incluziune, validarea autenticității prin analiza și identificarea de date în timp real, și nu în ultimul rând, oportunitatea de a construi și dezvolta soluții revoluționare.
De la viziune la realitate
Pixel Hackathon 2023 a reprezentat un veritabil laborator de idei pentru soluțiile propuse, unde conceptele creative și prototipurile cu potențial real de dezvoltare nu au întârziat să apară.
Una dintre provocările majore a fost de a promova o eră digitală incluzivă, sigură și informativă, oferind în același timp cetățenilor puterea de a naviga online cu încredere.
Aceasta a inclus soluții pentru persoane cu dizabilități, bariere lingvistice, deficiențe digitale și combaterea dezinformării, participanții abordând direcții diverse, adaptând conținutul la diferitele zone ale Europei, respectând în egală măsură standardele europene de accesibilitate.
“Partea cea mai dificilă pe care am întâmpinat-o a fost alegerea de informații relevante pentru participanți, având în vedere că avem peste 300 de site-uri web doar pentru informații publice, pentru care ne interesează să descoperim idei inovative prin care să putem ajunge la cetățenii care nu vizitează site-urile noastre din diverse motive, fie din punct de vedere al abilităților tehnice, cât și al posibilelor dificultăți fizice sau de sănătate; ne interesează posibilitatea de a utiliza sisteme care ar ajuta cetățenii să găsească mai ușor informațiile pe care le doresc și nu în ultimul rând, am dori să vedem un sistem care ne-ar ajuta să măsurăm impactul acestor noi soluții pe care le putem implementa”, a declarat Florin Bota, Head Of Sector la Comisia Europeană.
Provocarea Cargus a pus accent pe valorificarea tehnologiilor Gen-AI pentru a spori accesibilitatea categoriilor sociale subreprezentate, inclusiv persoanelor cu dizabilități fizice, celor cu dizabilități intelectuale precum analfabeți totali sau funcționali, celor cu bariere lingvistice, imigranților și emigranților, precum și celor cu deficite digitale, cum ar fi vârstnicii.
S-au propus soluții variate, de la funcții adaptative pentru persoanele cu deficiențe de vedere, până la simplificarea serviciilor pentru cei reticenți din punct de vedere UX.
“Am fost impresionat chiar de ultimul pitch, cel al echipei câștigătoare, care au prezentat un concept pe care îl putem implementa rapid și, cred eu, cu mare succes! Ce mi-a plăcut cel mai mult a fost că tot procesul pe care l-au propus este unul conversațional, cumva integrat în procesele noastre existente de business. Parțial, ne gândisem și noi la ceva similar, mai precis la funcționalitatea de AR pentru a ajuta utilizatorul să determine dimensiunea coletelor pe care dorește să le trimită, dar nu am integrat utilitatea asta într-un model conversațional. Procesul propus de concurenți mi se pare că aduce un plus de valoare, fiind practic o conversație între user și aplicația Cargus.”, precizează Felix Crăciunescu, Chief Information Officer la Cargus.
Competiția de anul acesta nu a fost doar o demonstrație centrată pe Inteligența Artificială și Generative AI, ci și o promisiune de angajament față de o societate digitală mai incluzivă și accesibilă.
Evenimentul a subliniat importanța colaborării interdisciplinare în abordarea problemelor complexe ale lumii digitale contemporane.
Cu un impact profund și vizibil, Pixel Hackathon deschide calea pentru inovații viitoare, demonstrând că, printr-o combinație de creativitate și tehnologie, putem construi o lume digitală mai bună pentru toți.