Publicația industriei TECH regionale

Sculptura Digitală pentru Începători – Abilități esențiale în Zbrush

În această a 2-a ediție, găzduiți de Fab Lab Iași, plecăm iar la drum și învățăm Zbrush de la zero.

Pentru cei care nu cunosc programul, Zbrush este un software esențial în industria CG (Computer Graphics) atunci când vine vorba de sculptura 3D. Fie că vrei să îți faci personaje, obiecte sau scenarii în 3D, Zbrush îți oferă o veselie de unelte la dispoziție, tot ce ai de făcut este să le înveți.
Deoarece are atât de multe posibilități și unelte este un program intimidant și greu de înțeles la prima vedere, dar cu ajutorul meu vei trece prin toate lucrurile esențiale până când vei avea o bază solidă a programului și a sculpturii de unde vei putea să te joci și să creezi tot ce iți imaginezi.
Pe scurt, avem propriul atelier de sculptură în casă, unde putem crea tot ce ne imaginăm la orice nivel de detaliu.

Opțional –  Detalii despre curs și despre Ionuț Olteanu:

Mă numesc Ionuț Olteanu și cu permisiunea voastră, voi fi naratorul programului ZBrush. De mai bine de 15 ani de invățat folosesc diverse programe precum: Photoshop, Illustrator, inDesign, After Effects, Clip Studio Paint, Marvelous Designer, ZBrush, Substance Painter etc., astfel am dezvoltat propriul stil de a învăța, care îmi permite să abordez un program cu același entuziasm pe care îl am atunci când vreau să văd un serial nou sau să citesc o carte bună.
În 2016 l-am cunoscut pe Alex Trofin, omul din spatele Lex Hobby Store și am inceput o colaborarea pe design grafic cu tematica board games si reviste Marvel: Spiderman, IronMan, Thor, Deadpool. În alte cuvinte am descoperit o altă persoană care îmi împărtășește pasiunea de jocuri, cărți, filme etc.

Detaliile Cursului

Abilități fundamentale

Începând cu un ritm ușor si comfortabil, mergem înainte pas cu pas. Astfel plecăm de la navigarea în Zbrush, la înțelegerea și simplificarea interfaței, până la unelte avansate care pot genera texturi cu detalii incredibile sau câmpii cu mii de firicele.
* Învățăm despre interfață și cum să o customizăm pentru un mod de lucru propriu, rapid și eficient.
* Despre tool-uri folosite atât în sculptura organică, dar și în cea hardsurface (don’t worry, o să aflați mai târziu ce însemnă ). Ex: Brushes, Masking, Polygroups, ZModeler, ZRemesher, Dynamesh etc. Fiți siguri că veți ști tot ce trebuie știut în ZBrush!
* La fiecare pas tragem cu ochiul în studiourile mari din lume. Ex: Cu ce brush-uri își sculpteză Blizzard modelele pentru World of Warcraft, Overwatch, Heroes of the Storm etc., dar mai ales, cum gândesc ei atunci când vor să facă un obiect 3D din punct de vedere artistic.
* Discutăm despre procesul prin care ne ducem modelul nostru extrem de detaliat și îl pregătim pentru un engine(motor) de joc, sau pentru animație.

Printare 3D

Este deja un concept bine știut care a depășit de mult stadiul de „idee fascinantă”. Printarea 3D se întâmplă acum, în prezent.
Atunci când stăpânim ZBrush, avem la dispoziție un atelier de sculptură incredibil de complex și complet, în propria casă.
Cerința modelelor 3D fiind mare și mereu în creștere, putem să ne transformăm creațiile în obiecte concrete. Astfel arta întâlnește pragmatismul, ce le permite artiștilor din prezent să iși asigure serios existența folosind acest program.
* Pentru a nu ne pierde în detalii tehnice greu de retinut, dacă le scoatem dintr-un context anume, primul nostru model va fi simplu, dar suficient de interesant cât să ne țină captivați.
* Având contextul potrivit, ne creăm acest model pe masură ce învățăm fiecare instrument în parte.
* Tot în această primă poveste, discutăm și analizăm stiluri artistice diferite. Ce înseamnă un personaj stilizat, sau un obiect stilizat? Aflăm răspunsul din punct de vedere practic și ne customizăm interfața și uneltele potrivite pentru a crea sculpturi ce spun povești.
* Veți primi modelul creat de voi în această etapă, printat de către noi!

Personaje stilizate

În acest segment vedem cum putem modelăm personaje, pornind de la desene 2D.
* Acum, avem deja abilitatea de a sculpta, ne putem deschide modelele, adăuga forme noi și detaliate și înțelegem cum funcționează ZBrush. Deci suntem pregătiți să mergem mai departe!
* Astfel ne aventurăm pe teritorii „înfricoșătoare” ce țin de anatomia simplificată a personajelor stilizate. Vedem cum ne putem folosi de referințe 2D si de Concept-Art pentru a fi siguri că acest curs ne va fi rampă de lansare în lumea sculpturii digitale.

Pentru cine este acest curs?

Cursul este destinat persoanelor fără experiență în ZBrush, sau foarte puțină, ce se pot încadra în următoarele categorii:
1. Nu au deloc experiență în modelarea 3D de orice fel, sau în domeniul tradițional de sculptură.
2. Au cunoștințe de modelare în alte programe (3DS Max, Maya, Blender, Modo, etc.), dar care vor să adauge ZBrush în procesul lor de lucru.
3. Artiști, sculptori cu experiență în mediul tradițonal care doresc să își transfere cunoștiințele în mediul digital.

Ce am nevoie?

1. Un laptop personal pe care să fie instalat ZBrush 2018. Aici veți beneficia de ajutorul nostru în momentul înscrierii la curs! Începem frumos, curat și cu profesionalism.
2. O tabletă grafică (de orice fel). FOARTE RECOMANDAT, dar nu este obligatoriu. De retinut că experiența ZBrush fără o tabletă grafică este mult mai scazută.

Durata Cursului – Trecem la modul practic

Pentru o experiență optimă de învățat, am decis să structurăm cursul în felul următor:
Înscrierile se pot face până pe 15 august inclusiv, si tot atunci vom începe cursul.
20 de ore timp de 4 săptămâni:
De 2 ori pe săptămână câte 2.5 ore.
Astfel, putem avea suficient timp intr-o zi cât să menținem un ritm stabil și echilibrat, în care fiecare dintre noi înțelegem unde ne aflăm și putem procesa informații noi.
Zilele vor fi alese la o distanță între ele, pentru a avea timp să ne odihnim și să asimilăm informațiile dintre ședinte.
Cursul va începe de la ora 18:30 pentru a lua în vedere pe cei dintre noi care nu au dimineața liberă.
Ședințele se vor ține în spațiul Fab Lab Iasi, fiind un mediu ideal pentru genul acesta de activități.
BONUS: La finalul cursului veți avea modelul vostru printat 3D.
Preț: 800 LEI
Vă așteptăm pe toți cei doritori să învățați cum putem aduce povești nemuritoare din imaginația noastră în lumea reală!
Pentru înscrieri vă rog să completați aici: https://goo.gl/forms/jEYMWJcgAmn2l6OV2

Dacă vrei să aflii despre evenimentele care se vor petrece în Iași și nu numai, click aici.

Distribuie și tu:

Piața muncii dă semne optimiste în 2024: angajările continuă

Noul an aduce vești bune pentru cei aflați în căutarea unui loc de muncă. Angajatorii au început deja procesul de recrutare și urmăresc să găsească, într-un timp cât mai scurt, candidați potriviți. Ca de fiecare dată, Târgul de Cariere susține piața muncii și aduce împreună, și în această primăvară, candidații și angajatorii.

CEE Startup Landscape: Why Moldova Should Be on Your Watch List

Quietly emerging as a hub for startups and investors, Moldova, a small Eastern European nation, with a population of 2.45 million and a GDP of $45.02 billion, is increasingly gaining traction in the tech startup ecosystem. Having gained independence from the Soviet Union in 1991, Moldova embarked on a mission to rebuild and prosper.

RECOMANDATE

Articole similare