Nifty Learning este o soluție SaaS gândită să ajute orice companie care administrează activități de training să își utilizeze în mod optim bugetul și resursele alocate pentru aceste activități.
Se adresează în egală măsură companiilor care își coordonează singure activitățile de training, trainerilor freelance sau agențiilor de training, precum și companiilor care realizează activități de outsourcing de procese administrative de training.
Cu ajutorul lui Nifty Learning, utilizatorul poate crea și administra baza de date de resurse necesare sesiunilor de training, poate genera sesiuni și urmări progresul organizării lor, trimite mesaje trainerilor, rezervă săli, plasează comenzi de catering și urmărește eficiența utilizării acestor resurse din punct de vedere financiar.
Utilizatorul vede în timp real cum este investit bugetul de training, respectiv ce resurse sunt implicate în proces și poate decide cum să optimizeze părți specifice ale planului de training.
Am propus soluția în companie, dar propunerea nu a fost ascultată
Aventura acestui startup a început acum aproximativ un an cu Letiția Ștefan, care la acea vreme lucra într-un centru de servicii al unei mari companii, în divizia de outsourcing HR.
Am livrat training pe servicii de administrare de training, ne spune Letiția. Procesul era deosebit de încâlcit, lipsit de transparență, era dificil să urmărești o sesiune de training din momentul în care ai creat-o până în momentul în care ai livrat-o. Existau 5-6 softuri diferite, administratorul ajungea să facă data entry în 5 locuri, iar dacă trebuia să updateze, o făcea tot manual”.
Letiția a propus o ideea revoluționară, cea care stă la baza actuală a Nifty Learning, la mai multe niveluri ierarhice, dar nu a avut succes în interiorul companiei.
„În ziua în care mi-am dat demisia de la multinațională, am participat la o ediție Startup Weekend cu această idee de soluție de management al proceselor de training. Viitorii mei colegi și parteneri erau în sală, ne cunoșteam din organizația studențească BEST, le-a plăcut ideea și s-au alăturat. În aceeași seară am stat de vorbă și ne-au trebuit 4 ore de discuții până să ajungem la un punct comun”.
Următoarea rundă de finanțare va trebui să fie la nivelul a 200-300.000 de euro, pentru a continua dezvoltarea produsului, a accelera vânzările și pentru a investi mai mult în marketing și în vizibilitatea pe piață.
La început, nimănui nu-i trecea prin cap să facă un startup
Acum echipa are patru membri – doi developeri (Bogdan Cărpușor și Victor Bojică) și doi pe zona de marketing și vânzări (Letiția Ștefan și Cristi Niamțu).
La început nimeni nu luase ideea unui startup în serios – ideea managementului proceselor de training era o simplă idee de lucru, pentru o experiență de învățare.
Bogdan Cărpușor – „Am făcut un landing page și, din 158 de mailuri trimise țintit, ni s-a răspuns la vreo 20, din care 10 au găsit ideea noastră ca fiind interesantă. O rată derăspuns de vreo 15%, o rată mare. Această ne-a încurajat să mergem mai departe”.
În martie anul trecut au fost acceptați la Risky Business, apoi au participat și la alte evenimente de startup din Europa, au luat mai multe premii, lucrurile deveneau tot mai serioase.
Victor Bojică – „Experiența în accelerator ne-a maturizat, ne-a expus la cerințele startup life, am pus la punct multe din funcționalitățile produsului. În tot acest timp, am folosit fonduri proprii. Cei de la Risky Business ne-au ajutat cu un contact important al uneia dintre cele mai mari bănci din țară, alături de care am început recent un proiect pilot”.
Perioada TBNR – crearea unul MVP
Din luna martie, au semnat un contract de peste 30.000 de euro cu TBNR Accelerator, primul din Iași, perioada de 3 luni de când sunt în acest program ajutându-i să-și definească și mai bine produsul.
Letiția Ștefan – „Am intrat în TBNR într-un moment avansat al dezvoltării soluției, de aceea nu avem o relație clasică între un startup și un accelerator care ne crește, ci un tip de relație de dezvoltare pe termen mai lung. În situațiile în care am fost confuzi sau pierduți, am avut feed-back foarte bine raportat la problemă, atât de la Dan Nicola, coach-ul nostru, cât și de la restul echipei.
Pe business process ne-a luat foarte mult timp să calibrăm modul în care lucrăm împreună, apoi am lucrat mult pe chestiunile legate de abordarea produsului, ne-au facilitat legături cu multe companii, descoperind astfel niște nevoi ale firmelor pe care nu le descoperiserăm.
Diploma noastră de absolvire a programului TBNR este dată de crearea unui MVP (minimum viable product) și a unei mai bune strategii de business”.
Cei 30.000 euro de la TBNR se vor duce în salarii și cheltuieli de marketing, până în februarie 2019, timp în care echipa lucrează full-time la produs.
Următoarea rundă de finanțare – 300.000 de euro
Bogdan Cărpușor – „Dacă în iarnă ne gândeam să facem un LAS (Learning Administration Solution), după discuții cu foarte mulți oameni din companii mari și mici avem o mai bună reprezentare a pieței, cu cerințele specifice, ceea ce ne duce cu gândul să creăm mai degrabă o soluție software care se ocupă de tot spectrul activităților care au loc într-o companie în jurul procesului de training. Ne vom axa inițial pe companiile mici și mijlocii, pentru că acestea pot lua deciziile de achiziție mult mai simplu și mai rapid”.
Fiind o soluție SaaS, subscription based, abonamentele vor fi calibrate după numărul de participanți la training într-un an de zile.
Letiția – „Deocamdată ne-am oprit la 3 pachete – primul fiind de 89 de euro + 2 euro pe participant, pentru firmele mici, care nu au nevoie de cea mai complexă soluție. Oferim soluții de complexități diferite, adaptate la mărimea clientului. Avantajul meu este ca înțeleg repede necesitățile companiilor în acest domeniu, în urma experienței acumulate, și pot identifica mai ușor problemele cu care se confruntă. Lucrăm acum la prima versiune pe care o vom pune pe piață, lucru care anticipăm ca se va întâmpla în jurul lunii septembrie”.
Următoarea rundă de finanțare va trebui să fie la nivelul a 200-300.000 de euro, pentru a continua dezvoltarea produsului, a accelera vânzările și pentru a investi mai mult în marketing și în vizibilitatea pe piață.
Dacă ești curios ce idei de start-up-uri au conceput alții, click aici.