D

După o creștere a cifrei de afaceri în pandemie, GRAMMA Wines anunță planurile pentru 2022: NFT-uri „Miorița” și o strategie prin care să aducă laolaltă producători de vin premium din România

București, 4 februarie 2021 – GRAMMA Wines, producător local de vinuri din Iași, anunță o premieră extraordinară pe piața din România: duce mai departe „Miorița”, una dintre operele fundamentale ale literaturii române, și face acest lucru prin tehnologia inovatoare a NFT-urilor (non-fungible tokens).

Prin acest demers, GRAMMA Wines aduce laolaltă două elemente care par, în aparență, din lumi total opuse: vinul a cărui poveste se întinde pe mai bine de șase milenii și blockchain, o tehnologie cu o importanță crucială în prezent și în următoarele decenii. 

Ilustrațiile acestei noi colecții de NFT-uri au fost realizate de Maria Zurbagiu, o tânără artistă extrem de talentată și pasionată de acest tip de grafică. Ea a reușit să surprindă în produsul muncii ei emoție, istorie, modernitate și imaginație. Toate „Miorițele” au o personalitate aparte și, fără îndoială, nu-i vor lăsa fără reacție pe cei care le vor vedea. GRAMMA Wines îi invită pe toți românii să cerceteze noua colecție și să găsească numeroasele detalii care compun imaginea de ansamblu. Aceasta este și o calitate a vinului, de fapt, de a-i descoperi toate calitățile și toate nuanțele care poate nu sunt evidente din prima și acesta este încă un exemplu de cum se îmbină cele două lumi, a vinului și a NFT-urilor.

„Am așteptat cu nerăbdare momentul în care să putem arăta românilor la ce am muncit până acum. Și iată-l, «Miorița» este adusă în secolul 21 într-o manieră care, credem noi, face cinste poveștii și ne ajută pe toți să ne dăm seama că trecutul nu este lipsit de valoare, ba din contră. Pentru acest superb poem folcloric românesc sunt cunoscute mai mult de 1.400 de variante, în toate regiunile României. Totuși, ce le leagă pe toate este povestea conform căreia doi dintre protagoniști decid să îl elimine pe al treilea. Noi propunem o reinterpretare și mizăm pe unitate, pe colaborare și pe creștere împreună. Arta digitală va face parte din viitorul vinului, iar noi suntem deja determinați să continuăm demersul în acest sens. În cazul nostru, cum deja se poate vedea, prin această tehnologie inovatoare a NFT-urilor dăm vinurilor GRAMMA o nouă perspectivă creativă”, a declarat Marian Olteanu, general manager GRAMMA Wines.

Toți cei care vor cumpăra NFT-uri din această colecție vor primi o lucrare excepțională de artă pe care o vor putea afișa oriunde doresc în mediul digital, inclusiv rețele sociale, și vor putea chiar să-și printeze creația și s-o transforme într-un tablou veritabil sau s-o imprime pe un tricou și s-o poarte, la propriu, oriunde.

Cumpărătorii devin, totodată, mici vinificatori. GRAMMA Wines propune chiar și un joc antreprenorial prin care membrii comunității vor putea folosi token-ul $WINE, cu indicatorul GRM, care va fi împărțit în cantități considerabile ca airdrop tuturor deținătorilor de Gramma NFT. Acesta va putea fi folosit pentru a achiziționa vin pe care să-l personalizeze cu NFT-ul lor, pentru ca mai apoi să-l listeze în marketplace-ul pe care GRAMMA îl va anunța în curând.

Nu în ultimul rând, deținătorii de NFT-uri GRAMMA vor avea numeroase beneficii în funcție de anumite criterii, cum ar fi dacă sunt early adopters, dacă e vorba de un NFT cu raritate mai mare sau cu un anumit set de specificații. Lista de beneficii cuprinde moneda $WINE, sticle cu vin, experiențe de degustare, invitații la festivaluri, nopți de cazare într-un tiny home și multe altele care vor fi anunțate la momentul potrivit. 

„Miorița” aduce producătorii de vin împreună

GRAMMA Wines anunță că fondurile obținute prin intermediul acestui proiect vor fi folosite în implementarea investițiilor în tehnologie de vinificatie și conservarea potențialului vitivinicol al zonei metropolitane Iași, unde vor fi cultivate cu vie 13,5 hectare chiar la limita cu orașul. Totodată, planurile cuprinde și construcția unei săli de degustare cu funcționalități mixte, de la conferințe până la evenimente tematice și nu numai. Nu în ultimul rând este plănuită construcția unui tiny village în scopuri turistice.

Toate aceste planuri sunt fundamentate pe crezul GRAMMA Wines de a crea, consolida și dezvolta un ecosistem în care să vinul să fie dus pe cele mai înalte culmi atât din punct de vedere calitativ, cât și ca experiență pentru toți cei care vor dori să se alăture demersului. 

O altă parte a fondurilor obținute din NFT-urile „Miorița” vor fi folosite pentru promovarea vinului românesc la nivel internațional prin participarea la festivaluri și concursuri, astfel încât vinurile car vor îmbracă aceste NFT-uri să se întoarcă medaliate și să stârnească interesul străinilor. Vinul va deveni astfel o veritabilă carte de vizită a României.

Mai mult, GRAMMA Wines vizează dezvoltarea unei platforme prin care membrii comunității vor putea deveni „creatori” de vinuri într-o podgorie virtuală. Vor putea astfel să comande sau să listeze într-un marketplace vinuri care poartă NFT-ul lor. În prima etapă a proiectului sunt vizate vinurile GRAMMA, dar în a doua etapă vor fi invitați să se alăture și alți producători de vinuri premium și să listeze acolo diferite ediții limitate pe care comunitatea să le înnobileze.

De altfel, cifra de afaceri a companiei a crescut în perioada pandemică, de la 1.283.000 lei în 2019, la 2.176.658 lei în 2021, cu un profit de 170.000 lei, cu investiții majore atât în zona de producție, cât și în campania dedicată NFT-urilor.

CategoriesFără categorie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.