Publicația industriei TECH regionale

Cinci sfaturi de Back Friday pentru retailerii locali de la ContentSpeed

Conform Google Romania, 45% dintre români au în plan sa facă o achiziție de Black Friday. Cu toate acestea, oportunitățile aferente acestei perioade pot cauza tot atâtea probleme pentru retailerii locali, aflați în goana după clienți și lichidarea stocurilor. Radu Vîlceanu, CEO și fondator ContentSpeed, prima agenție de e-commerce din România, vine cu câteva sfaturi simple, dar practice, pentru magazinele online care nu vor probleme de Black Friday.
 

  1. Pregătirea din timp

 
Reducerile specifice de Black Friday nu sunt generatoare de profit, însă pot crește veniturile din luna respectivă cu până la 30%. Beneficiile acestei campanii se duc în zona de atragere de noi clienți care, altfel, nu ar fi intrat în contact cu magazinul. O strategie de fidelizare pregătită din timp va susține obiectivul ca acești clienți să revină ulterior în platformă.
 
O altă componentă care trebuie pregătită din timp este aspectul vizual al magazinului. Deși unii retaileri preferă să aloce o secțiune dedicată ofertei de Black Friday, ContentSpeed recomandă o abordare mai directă, întrucât pagina de start a site-ului este primul contact pe care clientul îl are cu magazinul. Vizual, ar trebui să reiasă din start că magazinul online are campanii specifice. Aceeași sugestie este valabilă nu doar pentru Black Friday, ci și pentru Moș Nicolae, Moș Crăciun, Mărțișor și așa mai departe. „Este indicat să capitalizezi pe fiecare ocazie sau sărbătoare care poate genera vânzări mai mari”, subliniază CEO-ul ContentSpeed.
 

  1. Anticiparea cât mai corectă a traficului și servere dedicate campaniei de Black Friday

 
Toate aceste măsuri de precauție limitează pericolul de blocare a site-ului în momentul zero, atunci când fluxul de clienți se poate dubla, tripla sau chiar înzeci comparativ cu o zi obișnuită. „Nu este necesar să plătești mereu un server dedicat, ci doar atunci când chiar ai nevoie. Asta înseamnă că trebuie să estimezi foarte bine ce trafic vei avea și numărul de unici pe minut. Acest lucru poate fi făcut pornind de la datele din Google Analytics și estimând cât mai exact traficul suplimentar generat din campaniile de promovare. Odată făcută această estimare, se alocă resursele necesare. Pentru siguranță maximă, se pot efectua teste de stres – adică simularea traficului estimat”, explică Radu Vîlceanu.
 

  1. Pregătirea catalogului de produse care intra în ofertă și a stocurilor aferente

 
Pentru a avea o ofertă atractivă, este indicat ca retailerii să aibă în vedere produsele cele mai căutate înaintea campaniei. Cumpărătorii experimentați le urmăresc din timp și, de Black Friday, încheie rapid procesul achiziției, existând riscul de stoc indisponibil pentru clienții care au nevoie de mai mult timp de decizie. Este foarte important ca, atunci când clientul apasă “finalizează comanda”, stocurile să fie verificate din nou, iar clientul să nu poată plasa o comandă pentru un produs cu stoc epuizat. Contrariul poate genera frustrări în rândul clienților, care pot emite reclamații sau recenzii negative.
 
„Dacă magazinul este integrat cu un soft de gestiune sau ERP, iar stocurile sunt actualizate în timp real, de obicei, în timpul campaniei conexiunea este întreruptă. Retailerii preferă să aloce pentru campanie un stoc limitat aflat la reducere. La epuizarea stocului promoțional pe un produs dat, produsul respectiv va deveni indisponibil. Aceasta este o optimizare vitală pentru Black Friday”, a mai spus Radu.
 

  1. Plățile online sunt obligatorii, clienții care plătesc cu cardul refuză foarte rar comenzile

 
Fiecare retailer trebuie să asigure plățile electronice și să își optimizeze stocurile în concordanță cu acest obicei de cumpărare din ce în ce mai popular în România, astfel încât să evite situații neplăcute la nivel contabil. De asemenea, rata de refuz a coletelor achitate online este cu mult mai mică decât în cazul plăților cu ramburs.   
 

  1. Securitatea cibernetică este vitală oricând, cu atât mai mult de Black Friday

 
Platformele custom, prin definiție,  sunt mai puțin predispuse atacurilor informatice de orice fel, spre deosebire de cele open source. Cu toate acestea, retailerii care folosesc platforme open source pot reduce riscul de atacuri informatice dacă se asigură că actualizările de securitate sunt la zi.
 
„În era GDPR o astfel de breșă poate reprezenta un dezastru total. Dacă nu ai datele clienților criptate, va trebui să anunți toți clienții că datele lor au fost compromise”, atrage atenția Radu Vîlceanu.
 

Despre ContentSpeed

 
ContentSpeed este liderul soluțiilor e-commerce customizate din România. Din 2003 oferă soluții dedicate magazinelor online pentru crearea, optimizarea și promovarea B2C și B2B. Încă de la înființare, misiunea ContentSpeed a fost să sprijine dezvoltarea acestui sector antreprenorial ce ulterior s-a dovedit a fi un pol național de creștere economică.
 
În cei peste 15 ani de existență, ContentSpeed a contribuit decisiv la construcția și lansarea a peste 650 de magazine online și 40 de portaluri B2B, atât pentru start-up-uri, cât și pentru branduri deja consacrate ca: Sephora, Diverta, Chicco, Maxi Toys, Coccodrillo, ProfiHair Shop, Professional Pharma Line, Remedium Farm, Elbi Elctric și mulți alții.
 

Distribuie și tu:

START Nominalizări PIN AWARDS 2024!

Industria regională de TECH se pregătește să celebreze o nouă serie de recunoașteri prin Gala PIN AWARDS 2024, care va avea loc joi, 23 mai

RECOMANDATE

Articole similare

George_SmartEU

BCR extinde serviciile pentru antreprenori din George și lansează George SmartEU, o funcționalitate care facilitează accesul la informații despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale

București, 18 aprilie 2024. Banca Comercială Română anunță o nouă extindere a ecosistemului digital George prin lansarea George SmartEU, funcționalitate care facilitează accesul antreprenorilor la informații complete despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale.

FORVIA - Hella - TUIASI

FORVIA HELLA România modernizează un laborator de studiu pentru studenți în Iași 

Furnizorul automotive internațional FORVIA HELLA continuă să sprijine educația în universitățile partenere din România, în orașele în care își desfășoară activitatea. La mai bine de un an de la inaugurarea centrului tehnic de la Iași, compania a finalizat un laborator, spațiu de studiu pentru studenții Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” Iași.

PIN magazine - IT și Pisica lui Schrodinger

Industria IT și pisica lui Schrödinger

În 2024, dacă întrebi 100 de manageri IT cum va arăta piața și tendințele din industrie, vei primi tot atâtea răspunsuri paradoxale precum „pisica lui Schrödinger” – unii vor spune că piața dă semne de revenire, alții vor spune că se fac încă disponibilizări și că există presiuni din partea clienților privitoare la proiectele în derulare. Cu alte cuvinte, din perspectiva unora, în 2024 industria IT își va reveni, ne vom întoarce la birou (mai mult sau mai puțin forțați) încurajați de faptul că se reiau angajările și se deschid proiecte noi.