Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/r104445pinm/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36
Studiu iAgency: cum pleacă românul în vacanță și care sunt cele mai populare destinații - PIN Magazine

Publicația industriei regionale de IT & outsourcing

Studiu iAgency: cum pleacă românul în vacanță și care sunt cele mai populare destinații

  • Analiza iAgency cuprinde intervalul 1 ianuarie 2018 – 31 iulie 2019
  • Cei mai mulți turiști români își planifică vacanțele la început de an. Cel mai scăzut interes e în plin sezon estival
  • Bulgaria intră în top 3 destinații de turism pentru români
  • Vacanțele de tipul „last minute” au înregistrat o scădere de 17,5%

iAgency, companie specializată în servicii de optimizare SEO și marketing online, a realizat o analiză a tendințelor în turism. Agenția a cercetat care sunt cele mai populare destinații de vacanță, dar și când e mai mare interesul pentru vacanțe exotice, între 1 ianuarie 2018 și 31 iulie 2019. Un an și jumătate de date relevă că turistul român încă este interesat de țările clasice pentru sezonul estival: Grecia, Turcia și Bulgaria.

Studiul iAgency arată că cea mai căutată expresie din semantica turismului este: „vacanțe + [anul]”. Tendința relevată de analiza căutărilor online indică o schimbare a comportamentului românilor când vine vorba de modul în care se informează. Astfel, în perioada ianuarie 2018 – iulie 2018 au fost 122.400 de căutări pentru „vacanțe 2018”. În aceeași perioadă din 2019, 117.800 de căutări pentru „vacanțe 2019” – o scădere de aproximativ 4%. Cifrele nu arată neapărat o scădere a interesului pentru vacanțe, ci că un procent mai mare de români au știut unde doresc să petreacă timpul liber și nu au mai căutat „idei de vacanță”.

În cazul celor mai populare luni din 2019, pentru documentat în perspectiva vacanței de vară, acestea sunt: ianuarie cu peste 27.000 de căutări pentru „vacanțe 2019”, martie cu aproximativ 22.200 căutări și la coada clasamentului este iulie, cu 8.100 de căutări, fiind și luna în care 

mulți și-au rezervat deja vacanță. 

Cele mai populare destinații pentru români în sezonul estival

  • Grecia cu cele mai căutate destinații: Thassos, Lefkada și Halkidiki
  • Turcia cu cele mai căutate destinații: Antalya și Kusadasi
  • Bulgaria cu cea mai căutată destinație: Nisipurile de Aur

Pe locul patru este Egipt, în creștere în 2019 față de 2018 cu 45,5%.

Numărul de căutări online pentru destinațiile clasice a scăzut în 2019 față de 2018 cu un procent cuprins între 15% și 20%, însă au crescut pe destinații mai noi. Aceste cifre arată că românii încep să-și diversifice vacanțele, aleg destinații noi și sunt mai informați în materie de turism. Totodată, spre deosebire de expresii generale ca „vacanțe 2019” care înregistrează cel mai mare interes la început de an, pe căutări mai precise care includ și locația, cele mai bune luni sunt iunie și iulie. Acest fapt relevă și că sunt mulți români care încă își planifică vacanța în ultimul moment.

 

În ciuda tiparului de mai sus, românii își pierd interesul în 2019 față de 2018 în ceea ce privește vacanțele de tip „last minute”, unde e înregistrată o scădere de aproximativ 17,5%. Aceste cifre pot arăta și că încrederea românilor față de acest tip de oferte înregistrează o scădere. Totodată, poate fi vorba și de o atenție sporită la destinațiile de vacanță pe care și le planifică din timp și astfel nu mai „vânează” ofertele de tip „last minute”. 

Nu în ultimul rând, în cazul destinațiilor exotice, iAgency a remarcat un trend ascendent. Interesul românilor a crescut în 2019 cu cel puțin 7,1%. Raportarea e făcută la expresia generală de căutare: „vacanțe exotice”. Cel mai ridicat nivel de interes a fost în ianuarie.



Notă pentru editori: cifrele folosite în această analiză au fost obținute prin instrumentul Keyword Planner dezvoltat de Google. Expresiile folosite în analiză sunt expresii principale de căutare și relevante pentru familia semantică respectivă. Nu au fost luate în calcul toate expresiile de căutare pentru o anumită destinație. Analiza a fost efectuată de Ovidiu Joița, CEO iAgency.ro.

Despre iAgency.ro

iAgency.ro este o agenție SEO, marketing online și PPC, cu o experiență de 11 ani pe piața online din România. Compania oferă servicii de Optimizare SEO și consultanță completă în marketing online. 

Începând cu luna februarie a acestui an, iAgency a inaugurat prima școală de SEO din România, JediSEO School, dedicată celor care doresc să stăpânească tehnicile SEO și de marketing online, pentru a putea ridica site-uri în topul Google în cele mai dificile domenii concurențiale.

Mai multe detalii, pe www.iagency.ro și www.jediseoschool.ro.

Distribuie și tu:

Norii negri și zorii trandafirii

Citește articolul scris de Varujan Pambuccian pentru PIN magazine despre Impactul Inteligenței Artificiale asupra programatorilor și a societății digitale.

RECOMANDATE

Articole similare

Ghid-practic-de-adecvare-la-o-lume-nebună-pinmagazine

Ghid practic de adecvare la o lume nebună

Nu ești destul de bun. Nici n-ai să fii vreodată. Mereu e cineva într-o poziție superioară, plătit mai bine, cu skill-uri la care doar visezi. Tu de ce nu ești ca ei? Gândul te macină. A apărut deja o nouă tehnologie, alte tool-uri. Nu le știi? Poate deja ai devenit nerelevant. Managerii, colegii văd și te evaluează. Mereu e cineva care face asta. Și cel mai dur evaluator ești chiar tu. Poate nu ții pasul, poate te faci de râs. Oare nu cumva și ce ai obținut până acum e fără merite? Senzația imposturii e o piatră grea.

Invest-in-Moonicorns-pinmagazine

Growceanu organizează “Invest in Moonicorns”, pentru investitorii business angel în Europa Centrală și de Est

Platforma de business angels Growceanu organizează în 27-28 octombrie „Invest in Moonicorns – The Art of Angel Investment”, un eveniment care vizează să devină cel mai important loc de întâlnire pentru investitorii business angel în Europa Centrală și de Est. Evenimentul va avea loc la Timișoara, la centrul Faber și se adresează investitorilor de tip business angel, precum și persoanelor cu venituri foarte mari sau avere de peste un milion de dolari.

DRUID, pinmagazine

DRUID atrage 30 de milioane de dolari ca parte a rundei de finanțare Seria B pentru a îmbunătăți productivitatea organizațiilor prin aplicații conversaționale și inteligență artificială generativă

 DRUID, lider global în tehnologie de inteligență artificială conversațională, a anunțat astăzi atragerea rundei de finanțare Seria B de 30 de milioane de dolari condusă de TQ Ventures, cu participarea a noi investitori Smedvig Capital, Endeavour și Verve Ventures și a investitorilor existenți GapMinder, Hoxton Ventures și Karma Ventures.