Înfiinţat în 2019 de doi membri ai comunității de antreprenori tech de la Fab Lab Iași, Ciprian Petrini și Victor Cristinari, startup-ul SenseTask a dezvoltat o platformă în cloud care foloseşte inteligenţa artificială (AI) pentru a procesa documente
În ce domenii poate fi folosită soluția Sense Task?
Campania de finanțare lansată pe platforma SeedBlink pentru startup-ul ieșean Sense Task s-a încheiat. În numai câteva săptămâni, SenseTask a atras 261.000 de euro de la investitorii care au fost convinși de propunerea ieșenilor care vor să vină în ajutorul oamenilor de afaceri cu platformă inteligentă de procesare a documentelor.
Soluţia propusă de SenseTask poate fi folosită de clienţi dintr-o gamă largă de domenii (financiar, sănătate, producţie, comerţul, juridic şi transporturi), îmbunătăţind productivitatea şi performanţa generală şi eliminând erorile.
Practic, platforma extrage automat informaţiile dorite din facturi, comenzi şi formulare, eliminând introducerea manuală de date şi reducând semnificativ timpul de procesare a documentelor. Iar micii întreprinzători și contabilii, sufocați de maldărele de hârtii cerute de autoritățile române pentru administrarea afacerilor, știu cel mai bine câte dureri de cap le dau respectivele, care trebuie să fie zi de zi scanate, ordonate, înregistrate, precum și documentele care trebuie completate manual, pe baza datelor conținute în documente de tip pdf.
Sunt colectate inclusiv documentele nestructurate
SenseTask promite o acurateţe de peste 95% în ceea ce priveşte procesarea documentelor şi susţine că poate extrage datele dorite din orice tip de document (financiar, medical sau legal) şi indiferent de forma sa (pdf, scan sau chiar fotografie) utilizând tehnologii AI. Aceste documente sunt clasificate în categorii, precum facturi, bonuri, formulare etc., urmând ca ulterior să fie extrase datele relevante şi exportate într-un anumit format sau într-un program la alegere. În acest mod, sunt colectate date inclusiv din documente nestructurate, eficientizând operaţiunile şi optimizând costurile.
Potrivit SenseTask, platforma de procesare a documentelor îmbunătățește remarcabil productivitatea la locul de muncă, reduce semnificativ consumul de hârtie și permite profesioniștilor să proceseze și să acceseze documente de la distanță.
Investitorii s-au lăsat seduși și de cifrele promițătoare care arată că piața soluțiilor de procesare inteligentă a documentelor este în creștere, fiind estimată să ajungă la 6,8 miliarde de dolari în 2027.
(Cristina PETRACHE)