Publicația industriei TECH regionale

SEE YOU THERE: cu misiunea de a-ți transforma colegii în prieteni

Marius Ciupe

Founder See you there

Cum a apărut ideea?

În 2015 eram în Paris și aveam un job care din exterior părea a fi unul ideal. Lucram pe proiecte transnaționale care impactau zeci de milioane de oameni, cu colegi sclipitori și eram recompensat generos. Însă după aproape 10 ani în care am lucrat în 4 țări, pentru diferite corporații sau startupuri, simțeam că ceva lipsea.

Când am decis să analizez în detaliu situația, am înțeles rapid că nu eram un caz singular.

Foarte multe elemente contribuie la motivarea angajaților, și ele sunt în general corespondentul de la muncă a nevoilor personale, așa cum sunt ele definite în piramida lui Maslow.

Dacă nevoile de bază nu sunt satisfăcute (de exemplu salariu echitabil la muncă – supraviețuire în viață personală) este greu că o persoană să se concentreze pe orice altceva. Pentru a ajunge în vârful piramidei trebuie deci satisfăcute rând pe rând nevoile de la nivelurile inferioare.

Iar în cadrul profesional, componentele motivării sunt împărțite în 3 mari categorii

  1. Carieră (eficientă, dezvoltare, autonomie) – nucleul motivării intrinseci
  2. Comunitate (încredere, recunoaștere) – sentimentul de conexiune și apartenență
  3. Scop (impact pozitiv în societate) – sursă de mândrie și împlinire

După ce am petrecut anul 2016 călătorind în 21 de țări pentru a înțelege mai bine ce îi face pe oameni mai motivați și împliniți, am decis să revin în România cu o misiune: aceea de a contribui la categoriile care azi sunt adresate cel mai puțin – comunitatea și scopul.

Am convins încă 3 prieteni vechi să mi se alăture și împreună am creat „See You There!” , o aplicație mobilă care :

  • ajută angajații să creeze o comunitate puternică
  • le aduce inspirație și un sentiment de împlinire

Cum pot defini într-o frază aplicația?

«See You There!» este o aplicație mobilă cu misiunea de a inspiră și de a încuraja interacțiunile face-to-face între colegi care împărtășesc aceleași interese, pasiuni și valori, contribuind astfel la wellbeing-ul și motivarea lor.

Ce face exact aplicația?

See You There! (SYT) este o platformă care constă dintr-un site web și o aplicație mobilă.

Situl este destinat administratorilor comunității (de obicei echipele HR) care au toate instrumentele necesare pentru a gestiona conturile angajaților și conținutul. Fiecare companie dispune de o comunitate dedicată, doar HR fiind abilități să adauge noi membri (angajați).

Angajații downloadează aplicația (iPhone și Android) și se conectează cu contul pe care îl primesc prin mail.

See You There! încurajează interacțiunile face-to-face între colegii care au aceleași pasiuni, interese și valori. Folosind aplicația ei pot să organizeze activități și evenimente ce corespund intereselor lor împreună cu colegii (mănâncă la prânz, joacă fotbal împreună, ies la bere, discută despre ultimele gadgets sau își recomanda un pediatru bun pentru copiii lor).

Noi le facem sugestii personalizate de activități cu colegii în funcție de interesele fiecăruia.

În plus, SYT propune utilizatorilor să contribuie pozitiv în societate, integrând evenimente de voluntariat organizate de diferite fundații și asociații. Lista de fundații și asociații care pot să propună cauze sunt validate de fiecare companie în parte pe situl web de administrare.

Practic transformăm un team-building punctual într-un proces perso­nalizat și continuu de construire a unor comunități strânse și cu valori puternice.

Situl web oferă de asemenea statistici relevante pentru activitățile realizate de către angajați, precum și o viziune unică asupra principalilor lideri de comunități – acestea pot constitui punctul de plecare pentru luarea de decizii măsurabile în strategia de engagement.

Ce impact are SYT în companii?

1. accelerează integrarea noilor angajați

2.  crește sentimentul de apartenență și încrederea între colegi

3. încurajează colaborarea inter-departamente/echipe (agilitatea) și knowledge exchange

4. implică angajații în strategia CSR a companiei

5. crește retenția angajaților

Care este piața?

Ne adresăm companiilor cu peste 100 de angajați, în principal în domeniul serviciilor, care implementează actualmente diferite măsuri pentru motivarea colaboratorilor.

Majoritatea sunt companii care sunt recunoscute că fiind atractive pentru salariați, noi ajutându-le să atingă excelența și să aducă un plus de engagement, în special celor mai buni angajați care se află în vârful piramidei, în direcția nevoilor personale (caută sens și impact).

Căutăm de asemenea să realizăm parteneriate cu firme de consultanță pe strategie sau HR. Pe lângă utilizarea în cotidian pentru motivarea angajaților, SYT este un tool indispensabil care crește probabilitatea de reușită a oricărei fuziuni, achiziții sau transformări majore a unei companii.

În ce stadiu este acum?

Aplicația și platformă sunt complet funcționale de 4 luni, acum fiind în fază de implementare la primul client.

Cine sunt primii clienți? Cum le rezolvă problemele?

KPMG este prima companie care implementează un proiect pilot pentru integrarea mai rapidă a noilor angajați, precum și pentru crearea și animarea mai multor comunități tematice între angajații existenți.

Cum se monetizează?

Care este fee-ul, care este strategia de vânzări?

Oferim platformă pentru testare gratuită timp de 3 luni oricărei companii care dorește să își îmbunătățească strategia de motivare a angajaților. Dacă după această perioadă rezultatele sunt satisfăcătoare, percepem o licență lunară de 5 Euro/angajat.

Într-o lume în care 85% din companii au trecut printr-o reorganizare în ultimii 3 ani și doar 26% din ele și-au atins obiectivele pentru care au făcut această reorganizare (studiu Getting organization redesign right by Mckinsey & Co) este mai urgent că niciodată pentru companii să aibă o structură agilă, în care silozurile pe departamente să nu mai existe.

Exact acesta este motivul pentru care a fost creat SYT – ajutăm la crearea unei culturi colaborative între angajații din departamente diferite.

Nici un produs nu este rezultatul unei singure persoane – tocmai de aceea creșterea încrederii între angajați, schimbul deschis de cunoștințe și idei contribuie la o creștere exponențială a businessului.

De asemenea, implicarea angajaților în evenimente caritabile ajută la construirea unei companii responsabile cu valori puternice, care este mai atractivă pentru viitorii candidați.

Statisticile sunt foarte clare: un studiu State of the Global Workplace făcut de Gallup arată că la nivel mondial doar 15% dintre angajați sunt motivați de ceea ce fac; numărul este sensibil mai mare în România (20%).

Și pierderile anuale datorate lipsei de motivație la muncă sunt uriașe: estimările sunt de $500Mld în Statele Unite și în jur de 100Mld Euro în Franța sau Germania.

Distribuie și tu:

START Nominalizări PIN AWARDS 2024!

Industria regională de TECH se pregătește să celebreze o nouă serie de recunoașteri prin Gala PIN AWARDS 2024, care va avea loc joi, 23 mai

RECOMANDATE

Articole similare

George_SmartEU

BCR extinde serviciile pentru antreprenori din George și lansează George SmartEU, o funcționalitate care facilitează accesul la informații despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale

București, 18 aprilie 2024. Banca Comercială Română anunță o nouă extindere a ecosistemului digital George prin lansarea George SmartEU, funcționalitate care facilitează accesul antreprenorilor la informații complete despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale.

FORVIA - Hella - TUIASI

FORVIA HELLA România modernizează un laborator de studiu pentru studenți în Iași 

Furnizorul automotive internațional FORVIA HELLA continuă să sprijine educația în universitățile partenere din România, în orașele în care își desfășoară activitatea. La mai bine de un an de la inaugurarea centrului tehnic de la Iași, compania a finalizat un laborator, spațiu de studiu pentru studenții Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” Iași.

PIN magazine - IT și Pisica lui Schrodinger

Industria IT și pisica lui Schrödinger

În 2024, dacă întrebi 100 de manageri IT cum va arăta piața și tendințele din industrie, vei primi tot atâtea răspunsuri paradoxale precum „pisica lui Schrödinger” – unii vor spune că piața dă semne de revenire, alții vor spune că se fac încă disponibilizări și că există presiuni din partea clienților privitoare la proiectele în derulare. Cu alte cuvinte, din perspectiva unora, în 2024 industria IT își va reveni, ne vom întoarce la birou (mai mult sau mai puțin forțați) încurajați de faptul că se reiau angajările și se deschid proiecte noi.