150 de ore de conținut creativ
Într-o curte ascunsă din mijlocul Chișinăului, în campusului Academiei de Muzică Teatru și Artă Plastică, oameni cu fețe preocupate și haine colorate puneau la cale ceea ce se cheamă Festivalul Industriilor Creative.
Evenimentul a adunat peste 2 mii de curioși – echivalentul a o cincime din numărul total al angajaților care activează în industriile creative acum în țară. În cele 5 zile au fost concentrate 150 de ore de conținut creativ, agenda fiind plină de discursuri, workshopuri, studii de caz și concerte livrate de tineri profesioniști, artiști, freelanceri sau reprezentanți ai companiilor care deja au reușit să cucerească piețele regionale.
Chișinăul a celebrat diversitatea comunităților creative și media din Republica Moldova oferind activități pe tematici diverse, de la animație la design, de la artă la new media și business – demonstrând oferta generoasă de oportunități pentru profesioniștii și studenții din Industriile Creative. Nucleul evenimentelor s-a desfășurat paralel în 2 locații, o parte fiind găzduite de Artcor, iar cealaltă de noul centru funcțional deschis sub patronajul asociației COR, în 2022 – Mediacor.
Dacă la Artcor activitățile s-au axat pe design, fotografie digitală, arhitectură, muzică, designul personajelor animate, pictură și improvizație scenică, agenda activităților de la Mediacor a fost centrată pe new media, film și game design având invitați reprezentanți ai companiilor globale – Epic Games și King.
Dezvoltarea identității vizuale pentru EA Sports în SUA a fost realizată in Moldova
Pe tot parcursul săptămânii, au fost prezentate studii de caz ale profesioniștilor moldoveni care au reușit pe piețele internaționale, printre care dezvoltarea identității vizuale pentru EA Sports în SUA, reprezentarea Moldovei la Festivalul de Film de la Cannes, rebrandingul identității grafice a Baletului Național JOC și crearea primului font made in Moldova – „Onest”. Iar fiecare dintre cele 5 seri a fost încununată cu un concert tematic, începând în prima seară cu muzică camerală, continuând în ritmuri de jazz, rock, hip-hop și în final ambiant.
Pe lângă cele 2 locații în timpul festivalului a fost creat un „Cartier Creativ” unind biblioteci, agenții de publicitate, centre de cinematografie și studiouri de producție într-un traseu curios care a deschis tinerilor interesați perspectivele profesionale în mass-media și artele creative și i-au ajutat să stabilească legături cu liderii sectoarelor creative din Chișinău.
3 noi programe de licență in domeniile CreaTech
Festivalul Industriilor Creative au coincis cu anunțul privind elaborarea a trei programe de licență în domeniile CreaTech (new media, game design și animație), care urmează să fie lansate, anul viitor, în 3 universități din țară.
Noile programe sunt dezvoltate în baza parteneriatelor dintre universități și liderii sectorului privat, care vor ajuta la proiectarea cursurilor, vor ține orele de master și vor găzdui stagiile de practică pentru studenți.
Implicarea sectorului privat va încuraja tinerii să urmeze noile programe de licență și să se asigure că abilitățile și cunoștințele pe care le dobândesc sunt aliniate cu nevoile și cerințele unei piețe globale care evoluează rapid.
Festivalul FIC 2022 a evidențiat posibilitățile Moldovei Creative pentru oamenii din întreaga țară, demonstrând amploarea comunității și a modului în care aceasta poate conduce economia viitorului.
Festivalul a avut ca tematică „Industriile Creative: Acum și în Viitor” și a fost organizat de Asociația Companiilor de Creație COR și Proiectul Tehnologiile Viitorului (FTA), finanțat de USAID și Suedia, în contextul în care centrul de excelență a industriilor creative ARTCOR a împlinit 3 ani de la inaugurare.