Din acest an, companiile cu peste 500 de angajați trebuie să-și raporteze actiunile în folosul comunităților
Tot mai des auzim în spațiul public conceptul de CSR – Corporate Social Responsibility, utilizat de către companii pentru a arăta valoarea adăugată pe care o aduc în comunitate și nu numai.
Puține persoane știu însă că, începând cu acest an, pentru cel puțin 680 de companii din România care au peste 500 de angajați, această raportare anuală în domeniul CSR devine obligatorie conform directivei europene Nr. 95.
Fie că este obligatoriu sau nu să raportăm anual pe CSR, este important de reținut faptul, că acele companii care aleg să fie responsabile și transparente în acest proces, aleg de fapt să fie sustenabile. CSR înseamnă să investești în proprii angajați și să le creezi condiții favorabile de muncă.
Mai înseamnă să fii etic și transparent în raport cu clienții și furnizorii tăi și să faci achiziții responsabile care aduc plus valoare la rândul lor în comunitate. De asemenea, înseamnă sa protejezi mediul și sănătatea oamenilor, afacerea crescând prin inovație, diferențiere și competitivitate și nu prin acte de corupție.
Informații adunate cu 6 luni înainte de raportare
Raportul CSR sau raportul de sustenabilitate este la fel de important să existe și să fie public, la fel ca și bilanțul contabil. Este o veste bună pentru companiile care aplică deja în propria activitate principiile CSR enunțate mai sus, iar prin acest raport se pot diferenția în mediul business, însă o veste neplăcută pentru cei care coordonează afaceri non-transparente.
Pentru companii, provocarea cea mai mare este pe de o parte de a aloca resurse pentru o persoană sau un birou responsabil cu implementarea și raportarea strategiei de CSR, iar pe de altă parte de a operaționaliza și implementa principiile CSR în toate departamentele organizației.
Ca într-un puzzle, coordonatorul CSR trebuie să colecteze informațiile pentru raport cu cel puțin 4-6 luni înainte de raportare, dar în același timp, înainte de a avea ce culege, e important să existe o strategie de CSR adoptată la nivel de conducere în companie și cunoscută de fiecare angajat în parte.
Cum facem achizițiile companiei? Cumpără de la intreprinderi sociale de inserție
Este vorba de modul în care facem achizițiile în cadrul companiei și dacă dincolo de preț, ne uităm și la alte aspecte de sustenabilitate și inovare socială. Iar dacă vorbim de CSR, cele mai sustenabile achiziții sunt cele făcute de la întreprinderi sociale care pe lângă produsul / serviciul furnizat, produc prin misiunea asumată beneficii importante la nivel de om și comunitate.
Fundația ”Alături de Voi” România este prima organizație din România care în 2008 a introdus un nou concept, prin înființarea întreprinderii socială de inserție UtilDeco.
În prezent, la UtilDeco lucrează 75 de persoane, din care 35 sunt tineri cu dizabilități sau din alte grupuri vulnerabile, inclusiv proveniți din sistemul de protecție al copilului.
Peste 20,000 de produse realizate in ateliere proprii și 5 milioane cifră de afaceri
Cu o cifră de afaceri anuală de 5 mil euro și cu profitul reinvestit integral în creare de locuri de muncă pentru persoane cu dizabilități și derulare de programe sociale, UtilDeco este singurul model de bună practică din România pe angajare protejată publicat pe site-ul CE.
In 2016, UtilDeco a câștigat competiția ”Antreprenorul Social al anului” în cadrul programului EY Entrepreneur Of The Year.
Dacă o companie decide să facă achiziții de la UtilDeco, are mai multe avantaje. Parteneriatul cu noi, poate fi inclus în raportarea anuală CSR, pentru că banii investiți aduc plus valoare prin ceea ce facem zi de zi în comunitate. O parte din achiziții, le puteți face gratuit prin deducerea pe taxa de dizabilitate, UtilDeco având și autorizație de unitate protejată.
În magazinul UtilDeco Charity Cash & Carry, primul de acest fel din România, avem peste 20.000 de produse realizate în propriile ateliere sau prin parteneriat cu cei mai mari producători / distribuitori din România.
Avem prețuri competitive pentru că suntem producător sau distribuitor pentru o gamă foarte variată de produse: echipamente de lucru și protecție, birotică, papetărie, curățenie, protocol, echipamente IT, scaune și mobilier ș.a.
Furnizăm servicii de arhivare și depozitare documente, tipografie și turism. Realizând achiziția de la noi, poți alege cel puțin 3 programe sociale pentru care să fie alocat integral profitul: Clubul Tinerilor, Întreprinderea Socială de Inserție UtilDeco și Agenția de Plasare și Asistență la Locul de Muncă.
Intră pe shop.utildeco.ro, cumpără produsul dorit, alege programul social pe care să-l susțină achiziția ta, include achiziția de la întreprinderea socială UtilDeco în strategia CSR a companiei, raportează parteneriatul cu noi, și fii parte din categoria companiilor la care oamenii aleg să lucreze, clienții să cumpere, iar furnizorii să colaboreze!
Ceea ce facem zi de zi, ne definește practic viitorul!