Publicația industriei TECH regionale

Analiză iAgency: sfaturile SEO care pot ajuta companiile românești să nu dispară de pe Google în perioada crizei

 iAgency, companie specializată în servicii complete de optimizare SEO și marketing online, a realizat o serie de recomandări și sfaturi pentru afacerile forțate să-și oprească activitatea în această perioadă de criză. Analiza a fost făcută de Ovidiu Joița, fondator iAgency și JediSEOSchool, care explică de ce renunțarea la SEO în perioada aceasta poate avea efecte devastatoare pe termen lung. 

„Cu toții înțelegem că trecem printr-o perioadă unică în istoria modernă. Se vorbește deja de o criză economică puternică și, de data asta, are drept factor declanșator o situație medicală severă care afectează întreaga planetă. Cel mai negru scenariu e o criză financiară și, așa cum o știm de la precedenta, care a avut loc în urmă cu un deceniu, unele afaceri vor ieși de pe piață. Însă lupta nu este pierdută încă, pentru că acum este momentul când antreprenorii trebuie să ia măsuri de scădere a costurilor și să se asigure că nu dispar din atenția clienților”, a explicat Ovidiu Joița.

Ce se întâmplă cu un site care este vizibil în Google, dacă întrerupe serviciile de SEO?

Activitatea de SEO (Search Engine Optimization), cunoscută și drept „optimizare SEO”, trebuie privită ca o cursă nesfârșită de maraton. Toți aleargă după poziții fruntașe în Google, pentru a fi găsiți de clienții lor pe cât mai multe cuvinte de căutare. În momentul în care o afacere se oprește din „alergare”, este depășită de ceilalți „alergători”. Dacă are un avans important, devansarea se poate întâmpla într-o lună sau chiar trei, dar e greu – aproape imposibil – de calculat un astfel de „avans”. Într-o piață competitivă, pozițiile fruntașe pot fi pierdute chiar de la o zi la alta. 

De ce se întâmplă acest lucru?

Algoritmul Google caută să identifice site-urile care nu mai au activitate, site-urile despre care nu se „mai vorbește”, pentru că în acest fel poate identifica business-urile care s-au închis în mod real, dar ale căror site-uri încă există. Google nu vrea să afișeze utilizatorilor site-uri care nu oferă informații relevante sau nu pot să onoreze comenzi, motiv pentru care a introdus aceste criterii de activitate în algoritm.

Un business sănătos creează conținut proaspăt pe site, iar oamenii vorbesc despre el, atât în rețelele sociale, cât și pe alte platforme – de la bloguri și forumuri până la publicații online. Google va avantaja aceste site-uri care nu-și opresc activitatea nu doar în această perioadă.

În aceste condiții, oprirea serviciilor de SEO în perioada crizei nu este cea mai bună soluție, exceptând situațiile când costurile cu aceste servicii depind de încasări și nu mai pot fi real susținute. Acest lucru însă va duce inevitabil la pierderea pozițiilor în Google. 

Ce se întâmplă dacă pierzi acum din pozițiile în Google? 

Cei care te vor depăși vor înregistra mai mult trafic decât tine prin Google, astfel că o să fie dificil să recuperezi pozițiile pierdute. Practic, ce pierde un site în perioada asta la nivel de trafic și vizibilitate în Google e mai valoros decât investiția efectivă în costul serviciilor. 

Ce se întâmplă dacă ești în situația de a investi în SEO și încă n-ai atins obiectivele?

Dacă o companie în perioada de investiție și site-ul obține poziții tot mai bune, de la pagina 5, la pagina 3, la pagina 2, dar încă nu a ajuns în prima pagină de Google sau în top, nu este recomandat să oprească demersurile. Algoritmul Google nu va înțelege ce s-a întâmplat și, chiar dacă nu va pierde multe poziții față de cele existente, va fi mai greu să revină pe un trend de creștere. Algoritmul creat de Google nu răspunde bine la perioade caracterizate de activitate susținută, alternate de unele cu o lipsă a activității. 

Ca o concluzie generală, dacă nu mai poți duce această cheltuială pe timp de criză, oprește-o. Dacă însă o poți susține, ar fi bine să continui, pentru că, după ce trece criza, vei cheltui mai mult ca să-ți revii pe pozițiile existente. Cu siguranță pentru mulți antreprenori cheltuiala cu serviciile SEO nu este cea mai importantă în cuantumul total de cheltuieli. Poți încerca însă și o discuție cu furnizorul tău de servicii SEO pentru a-ți explica exact situația și a vedea dacă este posibilă o reducere a abonamentului pe care-l plătești, fără să-ți afecteze major rezultatele.

Despre iAgency.ro

iAgency.ro este o agenție SEO, marketing online și PPC, cu o experiență de 12 ani pe piața online din România. Compania oferă servicii de Optimizare SEO, Web Design, Campanii Adwords și PPC (Pay-Per-Click), Social Media Marketing, Search Engine Marketing și Copywriting. Mai multe detalii pe www.iagency.ro.


Distribuie și tu:

START Nominalizări PIN AWARDS 2024!

Industria regională de TECH se pregătește să celebreze o nouă serie de recunoașteri prin Gala PIN AWARDS 2024, care va avea loc joi, 23 mai

RECOMANDATE

Articole similare

George_SmartEU

BCR extinde serviciile pentru antreprenori din George și lansează George SmartEU, o funcționalitate care facilitează accesul la informații despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale

București, 18 aprilie 2024. Banca Comercială Română anunță o nouă extindere a ecosistemului digital George prin lansarea George SmartEU, funcționalitate care facilitează accesul antreprenorilor la informații complete despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale.

FORVIA - Hella - TUIASI

FORVIA HELLA România modernizează un laborator de studiu pentru studenți în Iași 

Furnizorul automotive internațional FORVIA HELLA continuă să sprijine educația în universitățile partenere din România, în orașele în care își desfășoară activitatea. La mai bine de un an de la inaugurarea centrului tehnic de la Iași, compania a finalizat un laborator, spațiu de studiu pentru studenții Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” Iași.

PIN magazine - IT și Pisica lui Schrodinger

Industria IT și pisica lui Schrödinger

În 2024, dacă întrebi 100 de manageri IT cum va arăta piața și tendințele din industrie, vei primi tot atâtea răspunsuri paradoxale precum „pisica lui Schrödinger” – unii vor spune că piața dă semne de revenire, alții vor spune că se fac încă disponibilizări și că există presiuni din partea clienților privitoare la proiectele în derulare. Cu alte cuvinte, din perspectiva unora, în 2024 industria IT își va reveni, ne vom întoarce la birou (mai mult sau mai puțin forțați) încurajați de faptul că se reiau angajările și se deschid proiecte noi.