Genpact (NYSE: G), companie globală de servicii și soluții profesionale care modelează viitorul în diferite industrii, a inaugurat astăzi al treilea Centru de Inovare în domeniul Inteligenței Artificiale (AI) în București, România. Aceste centre, componente esențiale ale strategiei companiei în acest domeniu, reprezintă cadrul pentru inovație, facilitând procese de învățare, experimentare și dezvoltare de soluții care să încorporeze cele mai noi trenduri și tehnologii din zona Inteligenței Artificiale, menite să adreseze o paletă variată de nevoi ale clienților globali ai Genpact.
Cel de-al treilea Centru de Inovare în Inteligență Artificială al Genpact confirmă angajamentul companiei de a valorifica potențialul angajaților din România și a sprijini dezvoltarea lor în domenii cheie precum achiziții, logistică, finanțe și contabilitate, asistență clienți, suport vânzări, procese bancare și de asigurări. Centrul de Inovare în Inteligență Artificială va fi un spațiu dedicat experților și clienților Genpact pentru a explora împreună modalități de reinventare a unor procese de afaceri cu ajutorul soluțiilor AI. Clienții vor beneficia de acces extins la datele, tehnologiile și expertiza Genpact in industriile si procesele lor, precum și la parteneriate pe care compania le are cu alți operatori de top în domeniul tehnologiei.
„Centrul de Inovare în Inteligență Artificială oferă clienților și partenerilor un spațiu colaborativ pentru a-și reimagina procesele de afaceri alături de experții în Inteligență Artificială ai Genpact”, a declarat Marina Vernetti, Chief Operations Officer, EMEA, Genpact. „Modelul nostru inovator de parteneriat reprezintă o schimbare de paradigmă în colaborarea cu clienții, deoarece considerăm că investiția comună generează beneficii pentru ambele părți. Ne folosim de puterea inovației colective și colaborăm strâns pentru implementarea de soluții care generează valoare reală”.
De la identificarea conceptului, prototipare, testare si până la implementare, Genpact va lucra îndeaproape cu clienții oferindu-le suport și accelerând generarea de soluții concrete.
La inaugurare, experții în domeniul Inteligenței Artificiale ai Genpact România, care au avut un rol fundamental în dezvoltarea soluțiilor, au prezentat patru aplicații inovatoare ce pot genera o performanță excepțională, și pot fi replicate și implementate și în alte industrii. Aplicațiile includ:
• O soluție Generative AI pentru facturile neemise ce a deblocat 170 de milioane de dolari pentru un anumit client Genpact. Cu lanțuri de aprovizionare complexe, distribuitorii de tehnologie pot avea blocate, în fiecare lună, milioane de dolari în facturi neemise. Platforma utilizează Generative AI pentru a furniza informații în timp real în ceea ce privește stadiul acestor facturi neemise, extrăgând informații despre comenzi și elemente nefacturate din sistemul ERP pe care le verifică încrucișat pentru a recomanda acțiunile necesare.
• O soluție Generative AI pentru remedierea disputelor referitoare la prețul facturat. Dezvoltată pentru o companie globală de bunuri de larg consum, această soluție GenAI abordează o provocare a acestei industrii: diferența dintre prețul efectiv facturat de către comercianți și suma pe care se așteptau să o plătească, dispute care generează o colectare întârziată a facturilor pentru producători. Soluția utilizează Generative AI pentru a clasifica și compila datele provenite din surse nestructurate, în diferite limbi. Ulterior, le compară cu structurile de preț pentru a determina dacă cererea este validă. Aplicația, are potențialul de a debloca miliarde de dolari pentru clienții Genpact din industria bunurilor de larg consum și nu numai.
„Prin deschiderea acestui Centru de Inovare în Inteligență Artificială, creăm o fundație solidă pentru a aduce valoare clienților noștri cu ajutorul forței de muncă calificată din România”, a declarat Alexandru Stoenescu, Country Leader Romania, Genpact. „Genpact oferă angajaților un curriculum vast de învățare ce include, printre altele, Generative AI, data literacy, data visualization și cloud computing. Prin promovarea unui mediu de învățare și experimentare, Centrul de Inovare în AI va încuraja angajații să aplice aceste cunoștințe și să inoveze alături de clientii Genpact”.
Bucureștiul găzduiește cel mai mare centru operațional Genpact din Europa, inaugurat in 2005, valorizând forta de munca înalt calificată, ecosistemul digital în plină dezvoltare, precum și mediul antreprenorial propice pentru susținerea inițiativei companiei în domeniul Inteligenței Artificiale. Angajații Genpact sunt profesioniști cu aptitudini de top în domeniile în care operează, cu o mentalitate de învățare și experimentare continuă. De exemplu, în 2023, peste 1500 din cei 4000 de angajați din România au finalizat cursurile dedicate Gen AI disponibile în platforma de învățare a companiei, numită Genome. Prin deschiderea acestui centru, echipele din operațiuni și experții locali în domeniul Inteligenței Artificiale vor colabora și mai strâns pentru a identifica și a pune în practică oportunități care generează valoare pentru clienți.
Centrul de Inovare în AI se alătură locațiilor similare inaugurate recent de Genpact în Marea Britanie și India, noi centre fiind programate pentru lansare în întreaga lume în următorul an.
Pentru mai multe informații despre capabilitățile Genpact în domeniul Inteligenței Artificiale și despre Centrele de Inovare AI, vă rugăm vizitați: https://www.genpact.com/lp/ai-innovation centers.
Mai multe informații despre capabilitățile AI ale Genpact sunt disponibile aici.