Produsul se prezintă că fiind cea mai simplă soluție prin care influencerii își pot monetiza contentul de pe social media, iar brandurile pot transformă social media într-un instrument eficient și măsurabil de vânzări.
Integrarea eficientă între inteligență artificială și marketingul afiliat
Mihai Bocai, CEO al Evonomix, și Alexander Stoica-Marcu, Innovation Manager al firmei, sunt foarte convinși că au dezvoltat un instrument care va construi un alt tip de experiență pentru e-commerce.
Cel mai important produs al companiei este Product Lead – un produs ce permite monetizarea contentului din social media, prin integrarea eficientă între inteligență artificială și marketingul afiliat.
Product Lead se prezintă că fiind cea mai simplă soluție prin intermediul căreia influencerii își pot monetiza contentul de pe social media, iar brandurile pot transformă social media într-un instrument eficient și măsurabil de vânzări.
Este o tehnologie ce se adresează industriei de influencer marketing, ecommerce și marketing afiliat, atât influencerilor, cât și brandurilor.
Aceasta permite construirea instantă a unui shop vizual, integrat în site-ul influencerului sau al brandului, aceștia din urmă având posibilitatea de a descoperi, colecta, alege, activa, distribui și măsura conținutul din social media.
Dai click pe „pin”-ul din poză și ajungi în pagina cu produsul dorit
Începem cu un concept foarte simplu – o imagine „shoppable”, în care să poți da click direct pe obiectele din acea poză. Astfel, creăm o legătură între conținutul din social media și un punct de vânzare, un site de ecommerce, generând facil mai mult trafic, mai mult engagement și mai multe conversii.
Imaginează-ți că vezi o poză cu Brad Pitt și vrei să îți cumperi o cămașă că a lui. De unde? Ce marca e? Nu știi nimic. Dai click pe „pin”-ul ce marchează obiectul în poză și ajungi imediat într-o pagină de e-commerce de unde îți poți cumpără fix acea cămașă, fără să rătăcești pe pagini cu zeci de cămăși încercând să o găsești pe cea dorită. Conținutul fotografic devine astfel sursă directă de venituri.
Sunt mii de influenceri pe internetul din România
Product Lead este integrată cu platforme de marketing afiliat și dă posibilitatea monetizării conținutului prin această metodă. Prin integrarea avansată de tehnologie AI, Product Lead înțelege ceea ce este în poză, iar acest lucru permite implementarea unor scenarii mult mai avansate, cum ar fi identificarea de trenduri în conținutul social ce fac referire la un anumit brand.
„Când am început activitatea de digital marketing, am purtat discuții cu mai multe firme și toată lumea dorea să folosească influencerii de pe internet pentru diverse campanii. Însă, toți ne indicau cam același număr – nu mai mult de 20-30 influenceri din piață. Am făcut un research pe domeniu și am rămas uimit – am descoperit mii de influenceri, cu comunități foarte bine structurate și super-engagement”, ne spune Mihai Bocai, CEO Evonomix.
Influencerii își pot crește audiența și veniturile
Pentru influenceri, monetizarea prin affiliate marketing poate fi o sursă de venit cu foarte puține bătăi de cap, iar Product Lead automatizează concret acest lucru.
„Noi le dăm șansa să își îmbunătățească relația cu audiența lor și să-și crească și veniturile în același timp, adaugă Mihai. Ai 100,000 de persoane care te urmăresc zilnic și vor să poarte exact ceea ce porți tu, același tricou, același machiaj, aceleași gadget-uri etc. Singură soluție până acum era de a posta tag-uri și hash-taguri pe acele produse. Dacă urmăreai acele hashtag-uri, ajungeai sigur pe o pagină unde erau zeci de mii de produse și nimeni nu avea răbdare să caute produsul dorit”.
„Aici intervine soluția noastră – softul extrage toate pozele de pe Instagram în care apare influencerul cu care lucrăm, el le alege apoi pe cele care vor ajunge pe site-ul propriu; cu ajutorul tehnologiei noastre, va putea pune un «pin» pe orice obiect din acele poze (manual sau automat). Dacă vei da click pe acel «pin», vei ajunge fix pe pagină de unde vei putea cumpără respectivul obiect”, spune Alexander Stoica-Marcu.
92% dintre clienți au mai multă încredere în conținutul generat de useri
Pe cealaltă parte, brandurile au două variante de lucru. Fie pur și simplu se înscriu într-o rețea de afiliere, iar Product Lead mijlocește relația cu influencerii, fie brandul poate folosi tehnologia pentru a-și îmbunătăți semnificativ propria experiență de ecommerce pe care o oferă clienților săi.
Imaginați-va un magazin online de costume de baie care lansează un concurs cu fotografii pe Instagram ce înfățișează cliente care poartă costumele lor pe diverse plaje ale lumii. Product Lead ajută brandul să își îmbunătățească paginile de produs, spre exemplu, cu User Generated Content (conținut generat de clienți), astfel încât ratele de conversie în ecommerce să fie îmbunătățite semnificativ.
Studiile confirmă că 92% dintre clienți au mai multă încredere în conținutul generat de useri, în părerile consumatorilor, decât în reclamă clasică a producătorului.
Un produs poziționat și ca SaaS și ca PaaS
Un alt scenariu se referă la importul conținutului generat de către clienți prin hashtag-urile folosite.
Să presupunem că o clientă se laudă pe Instagram că și-a cumpărat o rochie roșie de la un anumit brand folosind un hashtag anume. Cu ajutorul tehnologiei Product Lead, brand-ul respectiv poate importa tot contentul în care a fost folosit acel hashtag.
Aceasta este faza de content discovery. În faza următoare, tool-ul îți generează analytics: îți arată de exemplu că 80% dintre clientele tale sunt femei blonde, iar sentimentul dominant este happiness. Clientul face mai apoi selecția contentului, apoi urcă rezultatele fie în pagină de produs, fie în pagină de campanie sau face un site cu totul nou, automatizat.
„Suntem primul produs din nișă noastră, cu o dublă poziționare – SaaS și Platform as a Service (PaaS), oferim acces prin API-uri la platforma altor companii pentru a dezvoltă alte soluții peste datele pe care noi le strângem”, adaugă Mihai.
Peste 1000 de influenceri în baza de date a firmei
Influencerii primesc tehnologia în mod gratuit și sunt asistați în configurarea ei.
Brandurile plătesc un abonament lunar pentru a integra tehnologia Product Lead în website-urile lor. De asemenea, există o opțiune enterprise care permite o integrare mult mai amplă a tehnologiei în eforturile de marketing ale brandurilor.
„Brandurile au foarte mult UGC, toată lumea postează pe anumite hashtag-uri, însă puține branduri se folosesc de acel content pentru a crea experiențe interactive, pentru a face leverage la trafic sau pentru a crește brand-awareness” – spune Alexander Stoica-Marcu.
Mihai Bocai: „Lucrăm în România cu cei mai importanți influenceri din zona de fashion și avem peste 1 000 de nume. «Împingem» platforma tot mai mult către ei pentru a vedea ce anume mai trebuie îmbunătățit. Aceste teste ne ajută să ne orientăm întregul plan de dezvoltare”.
Se poate crea un profil detaliat al influencerului
Chiar dacă produsul este deja activ și are un road-map tehnic de dezvoltare în continuare, își doresc un partener strategic pentru a se dezvolta global.
Tehnologia este construită modular și permite extinderea în diverse zone ale conceptului de influencer marketing. Suntem de asemenea incluși în IBM Entrepreneurship Program și avem acces la tehnologia lor de Artificial Inteligence.
Mihai Bocai: „Ce se poate face cu aceasta? Pot selecta, de exemplu, un influencer și, uitându-mă la postările lui, pot crea un profil complex pe baza căruia să îl cataloghez și să îl caracterizez. Oferim astfel brandurilor criterii complexe de selecție a influencerilor cu care să lucreze și care să le disemineze mai departe mesajul”.
De asemenea, brandurile vor fi capabile să atribuie corect rezultatele din ecommerce pe conținutul creat de influenceri.
„La momentul actual, clienții noștri principali vin din zona de fashion, home deco, sport, beauty, oriunde există posibilitatea de monetizare a unui produs pe care îl poți plasa într-o fotografie”, încheie Mihai.
Evonomix este o companie românească de marketing și tehnologie, specializată în ecommerce, multichannel engagement, social media și influencer marketing, compusă din 32 de angajați.
Funcționează precum un startup studio – produce mai multe startup-uri în paralel pe diferite nișe de piață, cu ajutorul resurselor interne, urmând ca, într-un final, fiecare startup să devină independent în momentul în care primește o investiție externă.
Piață Instagram are aproximativ 700 milioane de useri.
32% dintre utilizatorii de internet sunt pe Instagram.
Până în 2018, 85 % dintre branduri vor fi pe Instagram.
96 % dintre firmele de fashion din SUA, folosesc Instagram drept canal de social media principal.
O piață potențială de minim 10 miliarde de dolari.
Industria de Influencer Marketing are cel mai bun ROI (Return Of Investment), la fiecare 1$ investit în medie primești înapoi 6.5$.
49% dintre useri au încredere în recomandările influencerilor în ceea ce privește achiziția unui produs, astfel încât brandurile care au ales să folosească influencer marketing pentru dezvoltare au observat o creștere de 10 ori a ratei de conversie.
59% dintre micro-influenceri au apreciat rețeaua de socializare Instagram că fiind cea mai bună rețea pentru engagement-ului comunității online. Acestea sunt câteva dintre motivele pentru care tehnologia Product Lead a pornit cu Instagram, urmând pe viitor să integreze conținut și din mai multe medii sociale (Facebook, Pinterest, conținut propriu).
În România sunt peste 100 000 de influenceri în social media. Sunt mega-influenceri, cu peste 1.000.000 de followeri, macro-influenceri cu un bazin între 10.000-1.000.000 de urmăritori și microinfluenceri, de la 500-10.000 de urmăritori.