Publicația industriei TECH regionale

Roboții umanoizi care lasă industrii întregi cu gura căscată

Știai ca peste 2000 de companii din jurul lumii folosesc deja roboți umanoizi în interacțiunea cu clienții lor?
Un robot umanoid este un robot cu o siluetă umană, care comunică verbal și prin gesturi sau expresii umane. Dar ceea ce-i face și mai umani este faptul că pot „citi” emoțiile de pe fata ta. Asta înseamnă ca următoarea dată când intri în sucursala unei bănci, ai putea fi întâmpinat de un robot care să te recunoască ca și client după față, și să te ajute să rezolvi ce ai de rezolvat. Sau următoarea dată când te afli în salonul de așteptare al unui dentist, sau al unei clinici de sanatate, vei putea alunga plictiseala ( sau grijile) socializand cu un robot umanoid, mic, prietenos, si hazliu.
Proprietarii unor astfel de clinici spun că acești roboți umanoizi lasă efectiv clienții cu gura căscată. Iar cei mici sunt parcă hipnotizați de această experiență. Până acum, industriile care au adoptat cu succes această tehnologie revoluționară sunt:
Corporate B2B
Există puțini oameni care sa nu fie impresionați de prima lor interacțiune cu un robot umanoid. Iar cand persoana pe care tocmai ai impresionat-o este CEO-ul unei companii de profil înalt, poți negocia dintr-o poziție mai puternică acele noi contracte de zeci, sute sau milioane de euro pe an.
Retail
Prin natura lor umanoidă și empatică, roboții umanoizi crează o legătură emoțională cu vizitatorii dintr-un magazin fizic, dar fără “presiunea” unui reprezentant de vânzări. Astfel, roboții îmbină experiența privată a cumpărăturilor online cu cea tradițională, și cresc vânzările creând o experiență nouă și unică ce merită a fi repetată și împărtășită.
Santate/Wellness
Din primele studii de caz reiese clar ca roboții umanoizi sunt niște ambasadori excelenți pentru servicii de sănătate și wellness. Prin natura lor empatică, ei interacționează ușor cu pacienții, oferindu-le acestora înțelegere, răbdare, și per total o experiență personalizată unică. Ei pot fi folosiți ca platforme pentru medicină de la distanță, ca ajutoare în diagnosticare, și excelează ca asistenți administrativi sau în vânzarea de servicii/produse adiționale.
Invatamant
Însă nu totul este despre vanzari. Roboții umanoizi sunt potriviți și pentru orice nivel de educație, inclusiv pentru elevi cu nevoi speciale. Ei pot fi folosiți pentru a prezenta sau demonstra anumite concepte, dar pot fi programați și direct de către studenți, printr-o interfață grafică sau SDK dedicat. Roboții crează un mediu interactiv și motivant în orice sală de curs, iar astfel reprezintă asistenții ideali și pentru cei care oferă servicii educaționale.
Servicii Publice
Roboții umanoizi comunică întotdeauna eficient, și într-un limbaj pozitiv și prietenos.  De aceea, ei pot fi folosiți ca asistenți la recepție, de unde pot prelua numeroase sarcini repetitive fără să obosească, garantând un standard ridicat al relațiilor cu publicul.
Turism și HoReCa
HoReCa este practic definitia experiențelor memorabile. Primitori și empatici, roboții umanoizi sunt ideali pentru a întâmpina oaspeți, a le oferi informații, a-i ajuta să-și facă check-in, a vinde produse noi, sau a prelua diverse alte sarcini administrative. De asemenea, ei strălucesc și când vine vorba de divertisment, fiind gazde perfecte pentru concursuri și alte activități recreative sau de promovare.
Roboții Umanoizi În România – Clinicile Unident
Primul lanț de clinici stomatologice care a implementat roboții umanoizi în relația cu pacienții este Unident Group. Promotori ai tehnologiilor viitorului, Pepper s-a alăturat echipei chiar în acest an. Pepper oferă bucurie și un plus de siguranță pacienților de toate vârstele atunci când e vorba de vizita la dentist.
Experiențe unice
Întâmpină pacienții, îi recunoaște, răspunde întrebărilor și îi face să se acomodeze cu echipa medicală. Iar, în caz de pacienți emoționați, Pepper este atent și oferă chiar și îmbrățișări. 
Informare și educare
Pepper comunică în limba română și îi sprijină pe pacienți în familiarizarea cu tratamentele și procedurile oferite.
Eficiență
Glumeț, răspunde cu entuziasm la întrebările adresate în mod repetitiv și explică pe înțelesul pacienților. “Știm cu toții că teama de dentist este un factor care duce frecvent la pierderea dinților. Învingând teama prin comunicare eficientă și educație, putem salva dinții.” precizează Dr. Petronela LUCA, Manager General Unident Group

Distribuie și tu:

START Nominalizări PIN AWARDS 2024!

Industria regională de TECH se pregătește să celebreze o nouă serie de recunoașteri prin Gala PIN AWARDS 2024, care va avea loc joi, 23 mai

RECOMANDATE

Articole similare

George_SmartEU

BCR extinde serviciile pentru antreprenori din George și lansează George SmartEU, o funcționalitate care facilitează accesul la informații despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale

București, 18 aprilie 2024. Banca Comercială Română anunță o nouă extindere a ecosistemului digital George prin lansarea George SmartEU, funcționalitate care facilitează accesul antreprenorilor la informații complete despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale.

FORVIA - Hella - TUIASI

FORVIA HELLA România modernizează un laborator de studiu pentru studenți în Iași 

Furnizorul automotive internațional FORVIA HELLA continuă să sprijine educația în universitățile partenere din România, în orașele în care își desfășoară activitatea. La mai bine de un an de la inaugurarea centrului tehnic de la Iași, compania a finalizat un laborator, spațiu de studiu pentru studenții Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” Iași.

PIN magazine - IT și Pisica lui Schrodinger

Industria IT și pisica lui Schrödinger

În 2024, dacă întrebi 100 de manageri IT cum va arăta piața și tendințele din industrie, vei primi tot atâtea răspunsuri paradoxale precum „pisica lui Schrödinger” – unii vor spune că piața dă semne de revenire, alții vor spune că se fac încă disponibilizări și că există presiuni din partea clienților privitoare la proiectele în derulare. Cu alte cuvinte, din perspectiva unora, în 2024 industria IT își va reveni, ne vom întoarce la birou (mai mult sau mai puțin forțați) încurajați de faptul că se reiau angajările și se deschid proiecte noi.