Publicația industriei TECH regionale

PixTeller – cum poți spune povești în pixeli

O firmă cu 3 oameni din Iași se ia la trântă cu Autodesk și Canva

Programatorii români sunt plini de idei, nu există unul care să nu viseze să dea lovitură cu un startup care să îl facă milionar în dolari. Dar marea problema a antreprenoriatului românesc nu este creativitatea, ci un lucru mult mai simplu – banii. Drumul spre finanțare este așa de lung și plin de obstacole încât foarte rar ajunge careva la capăt.
Și atunci,creativul român își pune în aplicare ideea cu cea mai simplă finanțare posibilă: banii de acasă. „Am noroc de prieteni cu bani și de părinți potenți financiar”, râde antreprenorul român Alexandru Roznovăț. Ideea la care lucrează de trei ani – PixTeller.com – a costat până acum câteva zeci de mii de dolari ca să ajungă acum la maturitate.
„Am vrut un tool pe sufletul meu de designer”
PixTeller a fost lansat pe piață mondială, în varianta beta, pe 20 noiembrie, acum 3-4 săptămâni. PixTeller e o platformă / un instrument pentru design și editare foto care e „mai rapid, mai simplu și mai ușor de utilizat decătre un neofit decât orice altă platformă existentă acum pe piață”, e convins Alexandru, și gesturile lui dau de înțeles că nu poate fi altfel.
A început în 2014 cu o platforma simplă, de creat numai postere, dar după încă trei ani de muncă – „evorba de 14 ore pezi,zi dezi, nu e de glumă”, ne spune Alexandru – a ajuns acum la începutul finalului.
„În mai 2015, la ceva vreme de la lansare, când aveam deja 10.000 de utilizatori, obținuți cu costuri zero de marketing, am fost la un pitch la Start-Up Sauna, un program finlandez din cadrul TechHub București. Acolo am ieșit în top 3, nu ni s-a spus exact locul, dar clar nu eram pe locul întâi. Dacă am fi fost, urma să participăm la un program de business accelerator la Helsinki și de acolo aveam de ales – Silicon Valley sau Slush, cel mai mare eveniment de start-up-uri din Europa”, ne spune cu părere de rău Alexandru.
Nu au avut noroc, s-au întors la Iași și au continuat lucrul – acum sunt trei inși implicați, un alt ieșean și un rus care lucrează online, dar Alexandru e singurul proprietar.
Marea dificultate a dezvoltării a fost găsirea echipei ideale – nu e ușor să găsești programatori care stăpânesc o nișă de nișă, așa cum e PixTeller.
Alexandru are 13 ani de design în spate și ideea de a face o platforma mai simplă pentru cei care doresc „să se joace”cu acest domeniu a fost ceea ce l-a împins înainte.
PixTeller nu trebuie descărcat și instalat pe computerul propriu, se poate lucra direct în browser.
„Am vrut un tool pesufletul meu de designer”, zice Alexandru. Acum are produsul. Gata de funcționare, e pe piață. Pasul următor? „Lucrăm profesionist, până la începutul anului viitor punem la punct customer acquisition costs, să aflăm cât ne costă fiecare client atras – un instrument de lucru pe care îl fac companiile mari, multinaționalele, nu firme mici ca noi, cu trei oameni. Dar vrem să facem asta. Când vom avea răspunsul, vom ști exact ce finanțări să cerem și le vom obține foarte repede. Pentru că finanțatorul va putea calcula foarte ușor în cât timp își scoate banii.”
Giganții mondiali au un concurent român
La acest moment, tot cu costuri zero de marketing și promovare, platforma are aproape 100.000 de utilizatori. E o platforma massmarket de tip „freemium”, sau SaaS, cum e Skype, liberă pentru toată lumea, dar cu abonați pentru serviciile premium. În cazul PixTeller, poți accesa orice serviciu de pe platforma, dar rezultatele tale – postere, afișe etc – au un watermark. Dacă vrei să faci ceva profi și să scapi de watermark, poți plăti un abonament de numai 9 dolari pe lună sau 84 de dolari pe an și platforma îți stă la dispoziție.
În curând vor lansa și serviciul de „print delivery”. După ce ți-ai terminat opera, cei de la PixTeller.com îți tipăresc tabloul sau afișul la cea mai apropiată tipografie de locuința ta și ți-l livrează acasă, gata de pus pe perete.
Piață noastră nu e pregătită pentru astfel de servicii, românii nu vor să dea bani pentru nimic, nici pentru Dropbox, nici pentru Netflix, totul trebuiesă fie moca. De aceea voi ajunge în România, după ce am lansat produsul world-wide, abia peste vreo 5 ani, atunci poate voi avea abonați și aici”, ne spune destul de sceptic Alexandru Roznovăț.
Giganții mondiali de pe piață de profil – Autodesk (Pixlr), Canva, Fotor, BeFunky și alții – au acum un nou competitor. Lansat din România, mai mic și, prin urmare, mai atent la utilizatori, mai agil, mai rapid, utilizabil în cloud, mai aplecat spre nevoile designerilor începători.
PixTeller – instrumentul care te ajută să spui povești prin intermediul pixelilor, după cum îl descrie Alexandru Roznovăț, autorul și proprietarul platformei.
„Avem 3 săptămâni decând i-am dat drumul în versiunea beta și deja avem abonați”, zice Alexandru. „Anul asta am făcut primul dolar”. Așteptarea e ca în doi ani să ajungă la sute de mii de abonați – la 9 dolari pe lună prețul unui abonament, rezultă venituri lunare de câteva milioane de dolari!
Mai în glumă, mai în serios, un nou mogul IT răsare în România.

Distribuie și tu:

RECOMANDATE

Articole similare

7 ani de #FabLab în Iași

Asociatia Fab Lab Iași sărbătorește 7 ani de la deschiderea primului său spațiu de coworking, timp în care a devenit un catalizator al inovației tehnologice,