P

Peste 100.000 de euro câștigați de la începutul anului de influencerii din Iași din postările pe Instagram și TikTok

Promovarea produselor sau serviciilor cu ajutorul influencerilor a devenit un trend în creștere. În primele 3 luni ale anului, creatorii de conținut din Iași au câștigat din postările de pe Instagram sau TikTok aproape 100.000 de euro, arată datele FameUp, platforma care conectează brandurile cu influencerii locali.

Pandemia și digitalizarea au deschis noi oportunități de comunicare online. În dorința de a fi tot mai aproape de comunități, companiile implică tot mai des influenceri în campanii găzduite pe rețele sociale.

Potrivit datelor FameUp, la Iași peste 1.900 de influenceri, având peste 500 de urmăritori, sunt activi zilnic pe platformă pentru a face campanii pentru diverse produse sau servicii.

În primele 3 luni ale acestui an, prin intermediul acestei platforme de influencer marketing au fost derulate în Iași în jur de 26.600 de tranzacții.

Asta înseamnă că utilizatorii de social media au câștigat din postările sau story-urile lor de pe Instagram sau TikTok în jur de 100.000 de euro (bartere și tranzacții financiare).

Victor Gravronschi

„Iașul este unul dintre orașele din țară în care avem una dintre cele mai mari și mai active comunități de influenceri locali. Brandurile locale au înțeles rapid beneficiile de a se conecta direct cu publicul, prin intermediul comunităților mici, de nișă, la costuri mult mai avantajoase și exploatează din plin acest mijloc de promovare”, explică Victor Gravronschi, Marketing Manager FameUp.

În prezent, în Iași sunt aproape 600 de branduri care utilizează influencerii locali pentru a se promova. Domeniile cu cele mai active campanii derulate prin FameUp sunt beauty, horeca, fashion, sports, retail, travel, events, banking și crypto.

„Ce facem noi este să ajutăm brandurile să găsească influencerii potriviți și să ajungă astfel mai ușor la publicul țintă. Întregul proces de identificare, contactare și plată a influencerilor locali este automatizat, simplificându-se


astfel colaborarea dintre companii și creatorul de conținut”, precizează Victor Gavronschi.

Canalul preferat de promovare rămâne Instagram, cu peste 80 la sută din materiale create (postări, story-uri), dar TikTok vine puternic din urmă, având rate de interacțiune foarte ridicate, mai ales pentru publicul tânăr.

„FameUp ne-a ajutat să ajungem la noi categorii de clienți într-un mod foarte rapid și intuitiv. Așteptările nostre inițiale referitoare la rezultate au fost depășite în scurt timp. Acest mod de promovare este util mai ales business-urilor locale aflate în primii ani de existență pe piață și celor care au nevoie de brand awareness și input din partea clienților”, spune Anca Floroiu Marketing & PR Representative Time Out Iași.

Soluția cu care vine FameUp este să ajute brandurile să identifice influencerii relevanți din piață și să optimizeze procesele de influencer marketing. Agențiile au astfel posibilitatea de a customiza rapid și la costuri reduse campanii de promovare online. Aplicația automatizează întregul proces al unei colaborări dintre un brand și influenceri, de la recrutarea acestora și managementul de campanie, la briefing, facturare și plăți către influenceri.


Lansată în 2020, FameUp are în prezent o bază de date de peste 20.000 de influenceri activi zilnic în platformă la nivel național.

Aplicația este rezultatul unui spin-off al unei rețele sociale dezvoltate anterior, din care au fost extrase mai multe funcționalități, reușind, imediat după lansare, să fie în topul descărcărilor în Google Play și AppStore.

Start-up-ul dezvoltat de Ionuț Pătrășcoiu a beneficiat de mai multe investiții, cea mai mare provenind de la un grup de investitori din care fac parte fondul Early Games Venture și Daniel Dines – fondatorul UiPath, primul unicorn românesc.

CategoriesTehnologii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.