Schimbările cu care ne confruntăm ca lideri în business sunt total diferite față de ce au experimentat alte generații de lideri, înaintea noastră: mixul de generații pe care un leader trebuie să îl gestioneze la locul de muncă astăzi, impactul transformării digitale în comportamentul clienților sau apariția competiției asimetrice, noua realitate a muncii post pandemie cu diversele modele de lucru sau colaborare, lipsa de predictibilitate generată de război și conflictul din Ucraina, migrația resurselor în contextul muncii remote sau cutremurele generate în lanțurile de distribuție într-o piață globalizată și interdependentă – sunt doar câteva schimbări notabile.
Dacă adăugăm la acest tablou provocator factorii interni ce influențează starea emoțională și mentală a liderilor sau care accentuează anumiți auto-sabotori putem să ne considerăm fie norocoși pentru că avem parte zilnic de lecții noi, fie mai ghinioniști ca alții – depinde de cât de exersați suntem în a ieși din propria noastră zonă de confort!
În vremuri tulburi avem nevoie de un alt tip de leadership!
Acum mai mult ca oricând liderii trebuie să lucreze mai mult cu ei înșiși și să își ia propriile planuri de dezvoltare în serios ca să poată influența benefic sisteme și organizații. Când mediul extern devine ”furtunos” e potrivit să începem tot timpul de la interior pentru a putea influența ulterior schimbarea pe care ne-o dorim să o vedem în business, în comunitate sau în lume! Ne putem propune să ne împrietenim cu proprii sabotori pentru a ne maximiza propriul potențial ori să practicăm diverse metode prin care rămânem centrați în fața unui mental colectiv turbulent și să ne creștem abilitatea de a ne gestiona propriile emoții și spaime – prin programe de mindful leadership. Ori ne putem inventaria prin programe de public speaking și storytelling cele mai valoroase povești de succes, victorii personale, lecții de viață pentru a le da sădi apoi în mintea și sufletul echipelor noastre, a clienților sau partenerilor de business mai ales atunci când e nevoie cel mai mult să comunicăm eficient, clar și cu impact pentru a fi artizanii transformărilor utile și nu prizonierii status quo-ului!
Se vorbește mult de puterea exemplului în leadership în special în momente cheie, în momente de criză. Câti dintre noi putem trece oare acest test? Câți dintre noi pot spune că ceea ce afișăm online nu sunt baloane de săpun și că experiența pe care cineva o poate avea cu stilul tău de leadership este similară, pozitivă, puternică indiferent de canalul în care are loc interacțiunea – online sau față în față? Niciodată nu e timpul trecut să ne uităm cu un ochi critic la propriul brand personal și să înfruntăm cu curaj percepțiile celorlalți și în acest sens un program de management al brandului personal e binevenit, e investiția în tine care are efecte pe termen lung indiferent de ce îți scrie pe cartea de vizită!
Un principiu în coaching spune că e util să te concentrezi nu pe punctele slabe ci să îți maximizezi punctele tari și oportunitățile. În vremuri de criză, ca lideri, ne întărim tot timpul propriile puncte tari, ne acceptăm sabotorii și îi alchimizăm treptat, căutăm să ne creăm noi oportunități prin care ne putem manifesta nu numai ca lideri ce își pun empatia în acțiune dar și ca lideri ce generează valoare chiar și în vremuri tulburi fără să facă rabat de la propriile principii de etică.
Așa că te îndemn ca în vremuri tulburi să investești în dezvoltarea ta!
Orice sportiv de performanță se antrenează temeinic în fața celor mai grele competiții – ori azi, mediul de business e suficient de provocator ca să înțelegem ca nu putem bate pasul pe loc la acest capitol!
Notă: Pentru propria ta dezvoltare ca lider și a echipei tale de management am creat o serie de programe de instruire online, menite să te ajute să-ți maximizezi plusurile. Profită de early booking chiar acum și înscrie-te pe
www.amaliasterescu.ro
-Amalia Sterescu