Lumea e mica, iar Iașul cu atât mai mult, așa că de Birouri Vii, Grapefruit-ul si Georgiana, implicit, au știut încă din faza de proiect. Interesant este cum le-am câștigat încrederea de a deveni parteneri și aspectele deosebite pe care le-am descoperit în cadrul acestei companii cu prilejul sesiunilor de filmare.
Ce a determinat decizia de listare pe platforma Birouri Vii ?
G.D. Anul trecut am făcut un studiu propriu pentru a recrea designul websiteului Grapefruit care a generat trei variabile noi, surpriză, pe care nu le avusesem in vedere: vizitatorii site-ului, potențiali candidați, își doresc pe lângă echipă, proiecte și clienți, să interacționeze încă din pagina de web cu atmosfera din birou, designul interior al acestuia și locația.
Dar birourile voastre au avut amprenta creativilor din agenție încă de la început, aș putea spune că sunteți trend-setteri în acest domeniu. Ce ați decis să schimbați acum?
Nu vom schimba ceva, doar ne-am prezentat și în video reportaje. Într-adevăr, încă din 1999, când a fost fondat Grapefruit, am pus accent pe atmosfera din cadrul biroului, acordând o atenție deosebită designului și climatului de lucru. De altfel, ele interacționează puternic: un climat de lucru din care lipsește stresul va genera o atmosferă relaxantă, ceea ce va stimula creativitatea, iar noi am ținut cont de confortul membrilor echipei permanent, fie ca era sau nu în trend.
Consideri că această atenție acordată echipei a generat o rată de retenție mai mare de 90%, ca aceea pe care o aveți voi?
Da, dar nu doar climatul de lucru, strategia de management include mult mai mulți factori!
Și dacă ar trebui să denumești doar doi dintre acești factori ?
Cultura organizațională pentru care highlevel recruitment este o valoare și implicit politica de HR, care deși este time consuming, este foarte eficientă.
Ce inseamnă în termen concret să fie time consuming?
Procesul de recrutare poate să dureze și șase luni, este unul complex care cuprinde 7 etape, iar până nu găsim persoana potrivită nu facem nici un compromis. Am ținut o poziție liberă pentru biroul din București un an de zile până am găsit exact colegul care să se potrivească perfect, dar fiecare efort în parte a meritat. Avem o echipă omogenă și performantă la toate nivelele.
Un alt exemplu este indicatorul de team happiness pe care-l măsurăm de două ori pe an, analizăm și firește că apoi elaborăm și implementăm soluțiile care satisfac nevoile lor.
Sună de parcă ați fi angajat tot ce era mai bun în Iași?!
Sigur nu, dar pe restul îi vom contacta când vom decide să ne mărim din nou echipa!
Carmen Ciulacu, CEO şi Co-fondator, Digital Stack – dezvoltator de cursuri personalizate de IT pentru angajaţi: „Oamenii sunt în centrul activității noastre. Am reușit să redefinim educația în IT din România”
Digital Stack a devenit, încă din 2019 – anul lansării, un partener esențial pentru companiile care își doresc să rămână competitive într-un mediu aflat în