Marea problemă a zilelor noastre sunt resursele limitate. De aceea, Employer Branding a devenit un cuvânt cheie, la modă pentru echipele de Resurse Umane.
Ȋn era inovării, oamenii sunt resursa cea mai valoroasă a unei companii.
Companiile nu doresc orice fel de oameni, ci cei mai buni oameni ȋn orice domeniu. Bătălia pentru atragerea talentelor este acerbă având ȋn vedere oportunităţile de pe piaţa globală. Prin urmare, companiile trebuie să definească și să amelioreze branding-ul propriu pentru a avea o strategie de recrutare de succes.
Ce este brand-ul unui angajator?
La modul cel mai simplu, branding-ul unui angajator se referă la următoarea idee: “Când un angajat potenţial caută informaţii despre companie prin diverse mijloace, dă compania ta impresia unui loc bun unde să poate munci?” . Există explicaţii mai nuanţate a ceea ce reprezintă branding-ul și componentele sale, dar acesta este un bun ȋnceput.
Tendinţe.
Ȋn 2017 mai mult de 55% din companiile din România au recunoscut că ȋntâmpină probleme ȋn recrutarea de personal, nu doar specialiști și oameni foarte bine pregătiţi.
Adaugând la aceast procent în creștere sunt factori precum, emigrarea, migrarea oamenilor de la o companie la alta (lucru sesizabil cu o frecvență de 6 luni în anumite sectoare – eg: IT) și reprofilarea spre alte domenii.
Schimbări în comportament și așteptări.
Datele arată că 75% din cei ce ȋși caută loc de muncă iau ȋn calcul brand-ul unui angajator ȋnainte de aplica, iar obstacolul principal pentru candidaţi ȋn tot acest proces este că nu știu cum este să lucrezi pentru o anume organizaţie.
La viteza cu care tehnologia intră ȋn vieţile noastre și ȋn munca noastră, este important pentru companii să se adapteze mai rapid, iar abordarea AGILE nu ar trebui să fie doar un cuvânt care atrage ȋn cadrul secţiunii „About us”.
Alt aspect cheie este modalitatea ȋn care companiile pot să ȋși exprime adevărata cultură organizaţională. Nu mă refer la acele PDF-uri sau PPT-uri care circulă intern. Vorbesc de cultura organizaţională propriu-zisă, ce se formează organic, iar acest lucru poate varia de la un birou la altul, de la o echipă la alta. Nu e rău să fie variată si diferită, dar pentru a ne atinge ţinta dorită, va trebui să știm cum ne poziţionăm și care este motivaţia noastră.
Employer Branding Meet Up
Lucrând activ de peste 2 ani cu organizații în a defini și promova brand-ul lor ca și angajatori am observat că există o lipsa mare de informații concrete când vine vorba de studii de caz. O dată cu lansarea agenției Generatia XYZ, am dorit să putem transmite cât mai transparent ce am livrat pentru clienții noștri și care au fost rezultatele obținute. Doar prin exemplu putem da încredere altor organizații să încerce alternative la drumul clasic bătătorit, care în mod evident nu mai dă rezultate.
Acest scop este foarte important pentru noi, doar prin a păstra și oferi oamenilor locuri de muncă unde pot da randament putem asigura un viitor prosper și sustenabil.
Astfel vrem să dezvoltăm o comunitate puternică, care să activeze online, dar mai ales offline prin întâlniri lunare, unde vom avea speakeri care să ne împărtășească din experiențele proprii și aplicate.