Publicația industriei TECH regionale

De ce în HR este nevoie de o strategie de marketing

Când auzim de marketing, ne gândim la promovarea unei afaceri: creare de brand, poziționare strategică, social media, publicitate, prețuri etc. Aproape orice afacere investește puternic în această practică și doar câțiva jucători de pe piață (dacă nu nici unul) pot exista fără ea. Întrebarea vine dacă aceleași principii nu ar putea fi aplicate unei linii de afaceri, să spunem HR?
Personal cred ca HR-ul nu folosește pe deplin beneficiile unei strategii de marketing. Ne aflăm într-un punct în istoria BPO, unde HR-ul este probabil cel mai „neînțeles” departament din cadrul oricărei companii. Trebuie să te uiți la articolele apărute în ultimii ani pentru a vedea diferitele opinii ale utilității HR-ului, unde majoritatea autorilor susțin că „HR is dead” sau alții care au scris despre companii care au găsit modalități de a lucra în jurul HR-ului.
În ultimii ani, HR-ul a suferit modificări considerabile ca răspuns la numeroasele critici. Consultanții l-au desființat și fac trimitere la externalizarea acestuia. Mergeți prin sălile organizației unde lucrați și, în orice moment, cineva s-ar putea să se plângă de HR. „Dinozauri”, „ne stau în cale”, „de modă veche”, „nu înțeleg afacerea” – toate acestea sunt plângeri pe care le veți auzi la o plimbare prin spațiile de lucru.
Ca răspuns, HR-ul se transformă din interior pentru a-și dovedi valoarea: schimbă modele de afaceri, externalizează detaliile administrative și integrează practicile bazate pe date. Cu toate acestea, câți manageri știu cu adevărat despre reușitele uimitoare ale HR-ului în cursul anului? Angajații înțeleg cum să apeleze cu încredere la departamentul de HR? Câți directori executivi apreciază puterea comercială a HR-ului strategic și cât de important este HR-ul în construirea companiei viitorului? Sunt dispus să pariez că răspunsul la toate aceste întrebări este în promorție mare un „Nu”.
Deci, prieteni, acesta este motivul pentru care HR-ul are nevoie de o strategie de marketing.
Printr-o investiție într-o strategie de branding și un plan de execuție bine pus la punct, HR-ul se poate poziționa ca o afacere în cadrul unei afaceri. În esență cu asta se ocupă: HR-ul gestionează un buget, oferă servicii clienților și are un impact direct asupra rentabilității pe baza performanței sale. Este de la sine înțeles că ar trebui să aibă o strategie de branding, o poziționare și un mesaj consistent despre serviciile, beneficiile și dovada valorii.
Lista oportunităților de marketing este pur și simplu infinită: buletine informative creative, evenimente făcute cu input de la angajați, evenimente de comunicare externe care să implice top managementul, soluții social media interne, mărturii (testimonials) ale angajaților etc. Pentru a crește brandul profilului de HR în organizații, este nevoie de o strategie de marketing, săptămâna trecută.
Aceasta strategie trebuie să pună în lumină munca incredibil de grea a profesioniștilor din HR pe care o fac în fiecare zi. Muncă și dovada valorii adăugate există, dar există o barieră de comunicare pe care departamentul trebuie să o depășească. Pentru ca HR-ul să devină o parte integrantă a viitorului muncii, liderii industriei trebuie să planifice o strategie pentru a ridica brand-ul echipelor noastre din HR și a nivelului practicilor noastre. Este timpul ca toată lumea să cunoască puterea strategică a HR-ului și depinde doar de noi cu scoatem mesajul pe piață.
Acest articol este un prim pas.

Distribuie și tu:

START Nominalizări PIN AWARDS 2024!

Industria regională de TECH se pregătește să celebreze o nouă serie de recunoașteri prin Gala PIN AWARDS 2024, care va avea loc joi, 23 mai

RECOMANDATE

Articole similare

George_SmartEU

BCR extinde serviciile pentru antreprenori din George și lansează George SmartEU, o funcționalitate care facilitează accesul la informații despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale

București, 18 aprilie 2024. Banca Comercială Română anunță o nouă extindere a ecosistemului digital George prin lansarea George SmartEU, funcționalitate care facilitează accesul antreprenorilor la informații complete despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale.

FORVIA - Hella - TUIASI

FORVIA HELLA România modernizează un laborator de studiu pentru studenți în Iași 

Furnizorul automotive internațional FORVIA HELLA continuă să sprijine educația în universitățile partenere din România, în orașele în care își desfășoară activitatea. La mai bine de un an de la inaugurarea centrului tehnic de la Iași, compania a finalizat un laborator, spațiu de studiu pentru studenții Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” Iași.

PIN magazine - IT și Pisica lui Schrodinger

Industria IT și pisica lui Schrödinger

În 2024, dacă întrebi 100 de manageri IT cum va arăta piața și tendințele din industrie, vei primi tot atâtea răspunsuri paradoxale precum „pisica lui Schrödinger” – unii vor spune că piața dă semne de revenire, alții vor spune că se fac încă disponibilizări și că există presiuni din partea clienților privitoare la proiectele în derulare. Cu alte cuvinte, din perspectiva unora, în 2024 industria IT își va reveni, ne vom întoarce la birou (mai mult sau mai puțin forțați) încurajați de faptul că se reiau angajările și se deschid proiecte noi.