Când auzim de marketing, ne gândim la promovarea unei afaceri: creare de brand, poziționare strategică, social media, publicitate, prețuri etc. Aproape orice afacere investește puternic în această practică și doar câțiva jucători de pe piață (dacă nu nici unul) pot exista fără ea. Întrebarea vine dacă aceleași principii nu ar putea fi aplicate unei linii de afaceri, să spunem HR?
Personal cred ca HR-ul nu folosește pe deplin beneficiile unei strategii de marketing. Ne aflăm într-un punct în istoria BPO, unde HR-ul este probabil cel mai „neînțeles” departament din cadrul oricărei companii. Trebuie să te uiți la articolele apărute în ultimii ani pentru a vedea diferitele opinii ale utilității HR-ului, unde majoritatea autorilor susțin că „HR is dead” sau alții care au scris despre companii care au găsit modalități de a lucra în jurul HR-ului.
În ultimii ani, HR-ul a suferit modificări considerabile ca răspuns la numeroasele critici. Consultanții l-au desființat și fac trimitere la externalizarea acestuia. Mergeți prin sălile organizației unde lucrați și, în orice moment, cineva s-ar putea să se plângă de HR. „Dinozauri”, „ne stau în cale”, „de modă veche”, „nu înțeleg afacerea” – toate acestea sunt plângeri pe care le veți auzi la o plimbare prin spațiile de lucru.
Ca răspuns, HR-ul se transformă din interior pentru a-și dovedi valoarea: schimbă modele de afaceri, externalizează detaliile administrative și integrează practicile bazate pe date. Cu toate acestea, câți manageri știu cu adevărat despre reușitele uimitoare ale HR-ului în cursul anului? Angajații înțeleg cum să apeleze cu încredere la departamentul de HR? Câți directori executivi apreciază puterea comercială a HR-ului strategic și cât de important este HR-ul în construirea companiei viitorului? Sunt dispus să pariez că răspunsul la toate aceste întrebări este în promorție mare un „Nu”.
Deci, prieteni, acesta este motivul pentru care HR-ul are nevoie de o strategie de marketing.
Printr-o investiție într-o strategie de branding și un plan de execuție bine pus la punct, HR-ul se poate poziționa ca o afacere în cadrul unei afaceri. În esență cu asta se ocupă: HR-ul gestionează un buget, oferă servicii clienților și are un impact direct asupra rentabilității pe baza performanței sale. Este de la sine înțeles că ar trebui să aibă o strategie de branding, o poziționare și un mesaj consistent despre serviciile, beneficiile și dovada valorii.
Lista oportunităților de marketing este pur și simplu infinită: buletine informative creative, evenimente făcute cu input de la angajați, evenimente de comunicare externe care să implice top managementul, soluții social media interne, mărturii (testimonials) ale angajaților etc. Pentru a crește brandul profilului de HR în organizații, este nevoie de o strategie de marketing, săptămâna trecută.
Aceasta strategie trebuie să pună în lumină munca incredibil de grea a profesioniștilor din HR pe care o fac în fiecare zi. Muncă și dovada valorii adăugate există, dar există o barieră de comunicare pe care departamentul trebuie să o depășească. Pentru ca HR-ul să devină o parte integrantă a viitorului muncii, liderii industriei trebuie să planifice o strategie pentru a ridica brand-ul echipelor noastre din HR și a nivelului practicilor noastre. Este timpul ca toată lumea să cunoască puterea strategică a HR-ului și depinde doar de noi cu scoatem mesajul pe piață.
Acest articol este un prim pas.
BCR și Fab Lab Iași inaugurează Zbor – un spațiu de explorare dedicat tinerilor
Iași, 7 octombrie 2024. Banca Comercială Română și Fab Lab Iași inaugurează hub-ul Zbor, un spațiu sigur și creativ pentru dezvoltare personală, profesională și socială.