Studiile arată că 69% dintre candidați nu vor accepta un loc de muncă într-o organizație cu o reputație proastă. Pe măsură ce angajatorii devin mai creativi cu strategiile lor de angajare, marketingul de conținut va juca un rol primordial în construirea gradului de conștientizare a mărcii pentru care recrutezi.
Concentrându-se mai mult pe marketingul de conținut, iată cum recrutează profesioniștii din recrutare precum adevărați marketeri
Au strategii pregătite
Oricine poate produce conținut, dar pentru a reuși în recrutare trebuie să spui o poveste care începe cu cultura companiei tale. Pentru a cita Deloitte, „cultura companiei poate fi avantajul tău competitiv sau călcâiul lui Ahile”. Definește mesajul împreună cu departamentul HR și dezvoltă o strategie de marketing de conținut bazată pe personalitatea și profilul audienței. Acest detaliu stabilește tonul pentru tot ce vei publica.
Spun o poveste
Angajații potențiali doresc să știe dacă experiența pe care o vor acumula în compania pentru care recrutezi este semnificativă, interesantă și se aliniază cu aspirațiile lor. Oamenii doresc să lucreze pentru o afacere în a cărei valori cred. Folosește perspectivele și detaliile „din spatele scenei” într-o zi obișnuită în birou pentru a evidenția beneficiile muncii pentru organizația pe care o reprezinți. Poți include în mesaje detalii despre ceea ce este important pentru aplicanții de astăzi, cum ar fi inițiativele din comunitate, oportunitățile de dezvoltare a carierei, recunoașterea angajaților și programul de muncă flexibil.
Au un blog/profil online
Un blog/profil online trebuie să ofere soluții, să adauge valoare și să rezoneze cu cititorii tăi. Creezi o credibilitate în domeniul tău cu subiecte relevante pentru publicul țintă, cu „sfaturi pentru” sau „cum să”. Îți demonstrezi autoritatea accesând și dezvoltând tendințele actuale. Postează ideile bine structurate, enumerate scurt și ușor de parcurs și încheie cu mesaj de activare (call to action) pentru a încuraja vizitatorii să comenteze, să se aboneze la actualizări regulate sau să afle mai multe detalii despre organizația unde lucrezi. Fii consecvent, decide cât de des vei publica, o dată sau de două ori pe săptămână (ideal), o dată pe săptămână sau chiar o dată pe lună. Odată ce ați luat decizia de a avea un blog/profil online, respectați programul de publicare.
Sunt sociali
Distribuie conținut pe paginile companiei LinkedIn/Facebook/Instagram/Twitter cu link-uri spre site-ul de carieră al companiei. Primele impresii contează. Talentul pasiv trebuie să întâlnească un mesaj consistent al mărcii și un flux regulat de conținut. Încurajează angajații să partajeze conținutul creat, cu cât sunt mai captivați și implicați, cu atât vor fi mai dornici să-și promoveze cauza. Totuși, încearcă să eviți publicarea în exces a posturilor cu mesaje de recrutare. Un flux mare anunțuri cu locuri de locuri de muncă arată „disperare” și există o mare șansă să trimită candidați în altă parte.
Reutilizează conținutul
Când creezi conținut, gândește-te la modul în care acesta poate fi adaptat și repoziționat pentru a se potrivi și altor formate. De exemplu, iei informațiile din postarea de pe blog pentru a crea prezentări, videoclipuri scurte, infografice, sau inviți publicul să discute conținutul publicat într-un webinar. Așa-numitul conținut „evergreen”, cu o durată mai lungă de conservare, care conține sfaturi utile și practice, poate fi reprodus pe o perioadă mai lungă de timp. Statisticile blogului sau a paginilor companiei de LinkedIn/Facebook vor identifica cele mai populare postări ulterior.
Creează comunități de talente
Dezvolta campanii direcționate pe grupuri sociale care sunt interesante, relevante și în timp util pentru a atrage candidații cu abilitățile și calificările de care compania are nevoie. Direcționează conținutul într-un newsletter sau buletin informativ săptămânal sau bi-săptămânal, cu ultimele noutăți de pe blog, notificări despre evenimentele viitoare și povestiri relevante ale companiei pentru a implica talente și pentru a crea o comunitate adaptată necesităților brand-ului pe care îl reprezinți. Cu o audiență ușor implicată, va fi mult mai ușor să recrutezi data viitoare când apare o nevoie specifică.
Urmăresc succesul
Urmărirea implicării, a atingerii și a creșterii publicului prin intermediul unor indicatori te va ajuta la crearea unor campanii viitoare bazate pe conținut mai eficiente. Marketingul de conținut aplicat în recrutare, ca orice altă strategie, trebuie revizuit și adaptat în mod regulat pentru a asigura un flux continuu de candidați calificați.
Aplicată bine, strategia de conținut va atrage talente pasive pentru brandul pentru care recrutezi și te va ajuta să construiești încrederea și să consolidezi brand-ul de angajator.
Carmen Ciulacu, CEO şi Co-fondator, Digital Stack – dezvoltator de cursuri personalizate de IT pentru angajaţi: „Oamenii sunt în centrul activității noastre. Am reușit să redefinim educația în IT din România”
Digital Stack a devenit, încă din 2019 – anul lansării, un partener esențial pentru companiile care își doresc să rămână competitive într-un mediu aflat în