Publicația industriei TECH regionale

Cât de bine se comunică în firma ta?

Dacă o companie este asimilată unui corp viu, atunci comunicarea este sângele care circulă prin acest corp, cărând esențe vitale. Continuând comparația, dacă acest lichid al schimbului de informații nu este sănătos, corpul companiei poate suferi dezechilibre, dizabilități sau poate sucomba.
Am făcut aceasta paralelă pentru a reaminti un lucru important: comunicarea – care, în majoritatea companiilor, este tratată ca o acțiune de interes periferic, poate produce profit sau pierderi. Sunt foarte convins că o comunicare internă proastă, abuzivă, aglomerată, suprasolicitantă, eliptică, fragmentată, duce fără discuții la pierderi majore de timp, bani și poate și angajați din partea companiei în culpă.
O expertiză profesionistă executată în interiorul unei companii, care ar analiza structura mesajelor interne, frecvența lor, redactarea, schema priorităților, cât timp pierd angajații ca să le citească și să răspundă, ar putea avea ca rezultat un raport în cifre clare despre pierderile financiare anuale din vina exclusivă a acestei disfuncționalități.
Nu știu mulți manageri care să înțeleagă importanța unei comunicări eficiente și eficace. Știu însă mulți care trimit mailuri urgente și așteaptă răspunsuri pe loc. Sau care își închipuie că mesajele pot fi transmise și non-verbal.
Zilele trecute am ținut un curs cu tema „Writing for your team”, la care au participat oameni din industria IT&O. Am vorbit despre asemănarea intre comunicarea jurnalistică, arie unde am o experiență rezonabilă, de aproape 30 de ani, inclusiv managerială, și cea din interiorul unei firme oarecare. Despre lucruri foarte practice și sfaturi de pus în aplicare pe loc. Am vorbit și despre diferențe, despre cum se comunică pe e-mail (vi se pare simplu, nu?), ce capcane sunt pe acest canal de informare, cum poate deveni e-mailul o piedică în bunul mers al comunicării sau chiar al funcționării firmei, în general.
Știați ca mesajele pe e-mail sunt citite în cheie negativă, indiferent de conținutul lor? Că un angajat pierde mai mult de 2 minute sa revină la task-ul anterior după ce a citit un mail? Și că primește peste 40 de mailuri pe zi într-o firmă de mărime medie?
Publicul a găsit cursul interesant și de folos, unii mi-au spus că au reținut chiar sfaturi concrete pe care le vor pune în practică imediat de a doua zi.
Mulți s-au mirat că știința comunicării e așa complexă, la o adică învățăm să comunicăm de când ne naștem, nu?
Eu continui să cred că buna comunicare e unul dintre pilonii managementului. Unul foarte important. Mai ales comunicarea în scris, care este baza relațiilor în business – mailuri, scrisori de intenție, prezentări, oferte, manuale etc.
Problema majoră a comunicării în scris este că, odată trimis mesajul, the things are done, nu le mai poți întoarce. Greșelile de structurare a mesajului, de ton, de limbă, de gramatică, de editare, de adresare, s-au dus.
Și, odată cu aceste erori de comunicare, structurale, de sens sau de redactare, s-a dus poate și viitorul contract important sau posibilul viitor partener. Sau poate actualul angajat valoros.
Comunicați, așadar, dar cu știință.

Distribuie și tu:

START Nominalizări PIN AWARDS 2024!

Industria regională de TECH se pregătește să celebreze o nouă serie de recunoașteri prin Gala PIN AWARDS 2024, care va avea loc joi, 23 mai

RECOMANDATE

Articole similare

George_SmartEU

BCR extinde serviciile pentru antreprenori din George și lansează George SmartEU, o funcționalitate care facilitează accesul la informații despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale

București, 18 aprilie 2024. Banca Comercială Română anunță o nouă extindere a ecosistemului digital George prin lansarea George SmartEU, funcționalitate care facilitează accesul antreprenorilor la informații complete despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale.

FORVIA - Hella - TUIASI

FORVIA HELLA România modernizează un laborator de studiu pentru studenți în Iași 

Furnizorul automotive internațional FORVIA HELLA continuă să sprijine educația în universitățile partenere din România, în orașele în care își desfășoară activitatea. La mai bine de un an de la inaugurarea centrului tehnic de la Iași, compania a finalizat un laborator, spațiu de studiu pentru studenții Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” Iași.

PIN magazine - IT și Pisica lui Schrodinger

Industria IT și pisica lui Schrödinger

În 2024, dacă întrebi 100 de manageri IT cum va arăta piața și tendințele din industrie, vei primi tot atâtea răspunsuri paradoxale precum „pisica lui Schrödinger” – unii vor spune că piața dă semne de revenire, alții vor spune că se fac încă disponibilizări și că există presiuni din partea clienților privitoare la proiectele în derulare. Cu alte cuvinte, din perspectiva unora, în 2024 industria IT își va reveni, ne vom întoarce la birou (mai mult sau mai puțin forțați) încurajați de faptul că se reiau angajările și se deschid proiecte noi.