Publicația industriei TECH regionale

Când ieși la cumpărături cu Visely

Startup-ul nemo.ai oferă soluții inteligente și autonome pentru comerțul electronic

Compania nemo.ai are trei fondatori și tot ei sunt cei care gestionează afacerea.

Toți trei vin din domeniul IT, au experiență în programare dar și management.

Au creat compania în Republica Moldova la sfârșitul anului 2016, iar în iulie 2017 au lansat primul produs „Visely Personalized Product Recommendations“.

Start-up-ul lor te ajută să vinzi mai mult și îți simplifică operațiunile de administrare

Visely“ este un produs inovativ și autonom care îi ajută pe proprietarii de site-uri web din domeniul comerțului online.

ALEXANDRU DEREVEANCO, fondator nemo.ai

„Toți cei trei fondatori am lucrat mulți ani în domeniul de outsourcing a serviciilor de dezvoltare a platformelor e-commerce.

Am văzut că multe din soluțiile de personalizare erau neperformante, atât din punct de vedere tehnic, cât și în ceea ce privește profitul, abia atingeau o rată de conversie de 1-2%.

Era necesar ca minimum o persoană să se ocupe de partea tehnică și alta să poată să mențină soluțiile respective. Asta presupunea costuri în plus.

Am constat o continuă tendință de migrare a soluțiilor e-commerce din așa numita «on premise» spre «cloud based» și mai departe spre «e-commerce as a service».

Apariția și succesele acestor tipuri de platforme ca «Hybris Yaas», «Magento Commerce (Cloud)», «WooCommerce», «Shopify», «BigCommerce» a confirmat acest trend.“

O soluție care rulează pe autopilot

Produsul lor reduce implicarea clientului la nivel de configurare, analiză și reconfigurare. Adică soluția rulează pe autopilot.

Mai mult, este adaptată la necesitățile de bussines specifice clientului. Este ușor de integrat în site-ul oricărui client fără a fi nevoie de implicarea personalului tehnic.

Visely analizează comportamentul vi­zitatorilor pe site, deducând preferințele acestora: culoarea, mărimea, stilul, toleranța la preț și alte detalii. Ca mai apoi să recomande cele mai relevante produse.

De la bun început au convenit să finanțeze compania din banii pe care îi aveau, ca apoi să folosească venitul obținut pentru dezvoltarea ulterioară.

Au reușit să acumuleze capital inițial prin a face alte proiecte de outsourcing în paralel cu dezvoltarea produsului lor.

Cum funcționează?

„Visely“, pornește de la premiza normală că proprietarii de magazine online caută să îmbunătățească atât experiența de navigare pe site, cât și să-și mărească venitul din fiecare vizită a unui utilizator pe site.

ALEXANDRU DEREVEANCO, fondator nemo.ai

„Recomandările personalizate de produse «Visely» vin sa satisfacă exact această cerință. Visely folosește mai multe surse distincte de relații între produse, care pot servi drept baza recomandărilor personalizate.

Folosind numele și descrierea produsului se construiesc relații între produse bazate pe conținutul textual al acestora.

La moment, se efectuează în patru limbi: engleza, spaniola, germană și franceză.

Un alt tip de relații sunt așa numitele tags, care sunt un mecanism de marcare/grupare al produselor după un indicator textual.

«Utilizatorul care a cumpărat produsul X a mai cumpărat/vizualizat și produsul Y».

Bazându-ne pe această analiză se pot deduce preferințele clienților și se pot construi relații extrem de relevante între produse. Administratorul unui magazin online poate explicit indica ce produse adiționale se vor recomanda pentru acel produs.

În multe domenii din e-commerce produsele se grupeaza în categorii sau colecții care se bazează pe unele aspecte comune a acelor produse. Serviciul «Visely» poate crea recomandari de completare, ca de exemplu «Completeaza Look-ul».

Recomandarile sunt confirmate prin diferiți algoritmi și automat se selectează cea mai bună soluție pentru fiecare client.“

Ce tehnologii folosesc?

  •   Limbajele de programare – Java, Scala, Typescript, Javascript.
  • Stocare de date – Cassandra si MongoDB. Având în vedere că este necesar de prelucrat un volum foarte mare de date în timp real, au decis să folosească aceste două produse.
  •   Procesare de date – Apache Spark oferă atât flexibilitatea necesară, cât și capacitatea de a prelucra eficient volume semnificative de date. În produsul lor folosesc și batch processing și realtime streaming.
  • Platforme de căutare și de documente – Apache Solr si Apache Lucene. Acestea asigură un acces rapid la informație, dar și oferă o varietate de mecanisme de căutare a documentelor conform termenilor de căutare.
  • Distribuirea și scalarea – Jenkins, Docker, Terraform.
  • Hosting – AWS, Google Cloud.
  • Portalul de administrare – se rulează pe un microserviciu Spring și folosește o aplicație React, împachetată de Webpack.

Fondatorii din start au agreat ca nemo.ai să participa doar la cele mai prestigioase acceleratoare de startup-uri, în principal YCombinator.

Din 2016 au aplicat la YCombinator de 3 ori, din păcate fără succes. Au fost selectați însă în primă fază pentru sesiunea de YCombinator Winter 2019.

În curând vor merge la Mountain View, California, pentru a da interviul.

Au speranța că vor fi primul startup din Republica Moldova acceptat în acceleratorul YC.

Tot anul acesta, au fost acceptați în YC Startup School, o oportunitate de a învăța de la profesioniști din întreaga lume.

Cu cine colaborează?

Colaborează intens cu Shopify, unde sunt Certified Shopify partner. La începutul lui 2019 vor aplica să devină Certified Shopify Plus partner.

Aceasta le va oferi acces mai ușor la clienții de nivelul „enterprise“ de la Shopify.

„Dacă e să vorbesc de dificultăți, cel mai greu ne-a fost să stabilim prețurile pentru produsul nostru.

Am avut patru variante până am ajuns la sistemul curent.

Un sfat: dacă vă gândiți să stabiliți un preț X, înmulțiți minim cu doi. Avem mulți concurenți pe piață și ne bucură pentru că așa se nasc produse noi și inovative.

Noi, spre deosebire de ei, executăm perfect produsul și avem o abordare personală față de orice specific de business al clienților noștri“.

Comerțul online va cunoaște o creștere masivă în următorii 5-10 ani

Următoarele produse lansate de nemo.ai se vor încadra în motto-ul de „E-Commerce Personalization on Autopilot“ și vor face „Recomandări personalizate în faza de post purchase“ și „Personalized E-Commerce Search“.

Tot în 2019 planifică să lanseze colaborări cu mai multe platforme de ecommerce as a service, precum BigCommerce și Magento Cloud.

Scopul startup-ului este de a deveni o afacere profitabilă cu o cifră de ARR în zeci de milioane de dolari.

Dar mai mult decât atât, își doresc ca nemo.ai și produsele sale să devină un brand recunoscut la nivel global în domeniul de e-commerce.

„Noi vom depune tot efortul ca să realizăm acest obiectiv în următorii ani. Comerțul online va cunoaște o creștere masivă în următorii 5-10 ani, nu doar din perspectiva cumpărăturilor făcute online, dar și a oamenilor implicați în acest proces, partea de vânzător online. Deși e-commerce e un domeniu ce se dezvoltă deja de 20 ani, are nevoie încă de multă inovație“, adaugă Alexandru Dereveanco.

Mihaela Ursu

„Din start ne-am propus să dezvoltăm produsele noastre pe piețe mari, cu un focus special dedicat piețelor din America de Nord, Europa, Orientul Mijlociu și Africa. Din fericire, integrarea cu platformele de «e-commerce as a service» permite acest lucru.“

Au depășit cifra de $1M venit generat clienților lor. Acum Visely generează câte $1M la fiecare două luni, și această cifră e în permanență creștere.

Distribuie și tu:

START Nominalizări PIN AWARDS 2024!

Industria regională de TECH se pregătește să celebreze o nouă serie de recunoașteri prin Gala PIN AWARDS 2024, care va avea loc joi, 23 mai

RECOMANDATE

Articole similare

George_SmartEU

BCR extinde serviciile pentru antreprenori din George și lansează George SmartEU, o funcționalitate care facilitează accesul la informații despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale

București, 18 aprilie 2024. Banca Comercială Română anunță o nouă extindere a ecosistemului digital George prin lansarea George SmartEU, funcționalitate care facilitează accesul antreprenorilor la informații complete despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale.

FORVIA - Hella - TUIASI

FORVIA HELLA România modernizează un laborator de studiu pentru studenți în Iași 

Furnizorul automotive internațional FORVIA HELLA continuă să sprijine educația în universitățile partenere din România, în orașele în care își desfășoară activitatea. La mai bine de un an de la inaugurarea centrului tehnic de la Iași, compania a finalizat un laborator, spațiu de studiu pentru studenții Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” Iași.

PIN magazine - IT și Pisica lui Schrodinger

Industria IT și pisica lui Schrödinger

În 2024, dacă întrebi 100 de manageri IT cum va arăta piața și tendințele din industrie, vei primi tot atâtea răspunsuri paradoxale precum „pisica lui Schrödinger” – unii vor spune că piața dă semne de revenire, alții vor spune că se fac încă disponibilizări și că există presiuni din partea clienților privitoare la proiectele în derulare. Cu alte cuvinte, din perspectiva unora, în 2024 industria IT își va reveni, ne vom întoarce la birou (mai mult sau mai puțin forțați) încurajați de faptul că se reiau angajările și se deschid proiecte noi.