Publicația industriei TECH regionale

ALTEN Delivery Center Romania

Ceea ce își doresc acum oamenii de la jobul lor a evoluat atât de mult încât setează practic noi reguli ale „jocului”. Privind din perspectiva diametral opusă, competențele pe care organizațiile trebuie să le găsească, merg dincolo de așteptările avute acum câteva luni.

Printre lucrurile învățate în ultimele luni, mai mult decât o conștientizam până acum, este că avem puterea de a transforma orice situație în oportunitate. 

Tocmai de aceea, avantajele pe care le găsim acum în desfășurarea procesului de recrutare în variantă virtuală, sunt cu dublu câștig. Pe de o parte pentru că a schimbat din etapele acestuia, dar și pentru că ritmul generat este acum unul diferit. 

Interviurile online sunt aici pentru a rămâne

Recrutarea virtuală a ajutat organizațiile să eficientizeze procesele de recrutare, să îmbunătățească angajarea diversității și să angajeze talente, trecând peste bariere geografice.

În ALTEN Delivery Center Romania a fost o grupare de forțe, menită sa adapteze și, după caz, să schimbe cu totul dinamica. Astfel, am gândit un proces de recrutare mai friendly, mai simplu si mai eficient, care să răspundă atât nevoilor candidaților, cât și nevoilor companiei. Interviurile virtuale in care îmbinăm discuții relaxate despre proiect și activități, cu o ceașcă de cafea sau ceai si cu un small-talk despre mobilierul din spate, sau pisica ce intervine și ea in momentele importante, reprezintă acum noua normalitate. 

O latură interesantă a acestui dinamism o reprezintă și faptul că acum ne conectăm si cu de două până la patru ori mai mulți candidați pentru a ocupa o poziție deschisă, comparativ cu acum un an și jumătate

Acestea sunt schimbări mari în industria noastră pe care trebuie să știm cum sa le gestionăm și să le întoarcem în favoarea noastră cât mai eficient. Am văzut deja că ritmul este altul, unul mult mai alert, însă putem spune că și volumul este diferit. Începutul lui 2021 a adus in ALTEN Delivery Center Romania noi perspective in recrutare  –  odată cu extinderea obiectivelor  IT, astfel incat a angrenat cu sine un număr considerabil de poziții de recrutat.

Si cum următoarele 12 luni anunță peste 100 de noi poziții deschise în cele doua locații din Iași și București, nu putem decât să activăm toate rezervele de energie, optimism și creativitate pentru a face față provocării. Diversitatea rolurilor merge de la Fullstack Developer, Front-End/Back-End Developer, System Architect, Automation Engineer la Quality System Specialist sau People Development Manager.

Cu ochii și urechile pe noile curiozități ale candidaților

Cât de mult s-a schimbat dinamica dintre candidați și companie? În primul rând, prin faptul că interesul multor candidați s-a mutat de la curiozitățile generale pe care le aveau anterior legate de proiecte, echipe, traininguri existente in ALTEN Delivery Center Romania, la noi aspecte ce țin de modul de lucru  –  from home/ from office/hybrid, la cum venim în întâmpinarea nevoilor create de pandemie – dorința de a lucra pentru anumite perioade din alte locații (orașe, țări) sau cum privește compania subiectul vaccinării sau al alegerii angajaților cu privire la acest subiect.

Astfel, intervine acel moment când trebuie să întoarcem moneda și să vedem dacă pe lângă acea căutare asiduă a candidatului potrivit pentru job, nu trebuie să bifam, într-o mai mare măsură acum, căsuța pentru „suntem noi compania pe care și-o dorește și care i se potrivește candidatului”?

Ce trebuie de asemenea apreciat într-o mai mare măsură, este modul în care organizația a avut oportunitatea de a-și cunoaște angajații și viitorii angajați. S-a conturat deja o cultură în jurul creării unei experiențe de interviu cât mai relaxante si deschise : am experimentat interviuri susținute din bucătărie, din mașină sau chiar din parc. Mai mult de atât, această perioadă nu doar că ne-a permis să empatizăm mai mult, dar să ne și cunoaștem altfel, să vedem spațiul personal de lucru, animalele de companie sau pasiunile.

Aceste puncte duc acum la o regândire a strategiei – de la îmbunătățirea experienței în etapa de recrutare, la obligația creata pentru a îmbunătăți întreaga experiență de viață a viitorului angajat.

Distribuie și tu:

RECOMANDATE

Articole similare

7 ani de #FabLab în Iași

Asociatia Fab Lab Iași sărbătorește 7 ani de la deschiderea primului său spațiu de coworking, timp în care a devenit un catalizator al inovației tehnologice,