Publicația industriei TECH regionale

A Trainers Toolkit To Foster STEM Skills Using Microcontroller Applications

Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași coordonează în perioada 2019 –
2022, proiectul Erasmus+ nr. 2019-1-RO01-KA202-063965, intitulat A Trainers Toolkit To
Foster STEM Skills Using Microcontroller Applications (ROBOSTEM), cu un buget total de 140
654 euro.

Coautorii materialelor didactice realizate în proiect – prof. Cristina Fulop (coordonatorul proiectului), prof. dr. Adina Romanescu, prof. Mirela Țibu și prof. dr. Marius Smirnov, împreună cu specialiști din celelalte instituții partenere au identificat cele mai adecvate conținuturi din programele școlare de la disciplinele fizică, informatică, suportul pentru scenarii transdiciplinare de învățare, pentru a-i introduce pe elevi în gândirea prototipurilor de roboți. 

Liceul Teoretic de Informatică ,,Grigore Moisil”, Iași, România coordonează colaborarea dintre partenerii – Macdac Engineering Consultancy Bureau LTD – MECB (Malta), SC Ludor Engineering SRL (România), Danmar Computers SP ZOO (Polonia), Universidade Portucalense Infante D Henrique Cooperativa de Ensino Superior CRL (Portugalia), Strojarska Tehnicka Skola Fausta Vrancica (Croația), Arsakeio Lyceum of Patra (Grecia). Mai multe informații despre activitățile și rezultatele proiectului pot fi accesate pe site-ul proiectului https://robostem.netlify.app/home.

Grupul țintă al proiectului este format din: formatori VET și studenți și profesioniști din companiile de profil, profesori STEM din școlile partenere, 200 de elevi care vor pilota platforma în cele 3 școli, 150 de utilizatori înscriși pe platformă și 60 de profesori STEM din țările proiectului, care se vor alătura platformei în timpul etapei de diseminare.

„Activitățile de învățare bazate pe microcontrolere și exersarea proiectării, asamblării roboților sunt o călătorie extraordinară pe drumul pe care elevii îşi descoperă şi îmbrăţişează cu bucurie pasiunile, îşi valorifică inteligenţa şi creativitatea şi îşi dezvoltă aptitudinile pentru o viitoare carieră profesională în domeniul fascinant și de viitor al roboticii şi inteligenţei artificiale.” Prof. Mirela Țibu, membră în echipa proiectului și coordonatorul echipelor de robotică ale școlii.

Evenimentul de multiplicare desfășurat astăzi, 16 mai 2022 în cadrul proiectului A Trainers Toolkit To Foster STEM Skills Using Microcontroller Applications, a vizat motivarea cadrelor didactice din alte școli pentru a utiliza instrumentele create și stimularea acestora pentru a accesa finanțări europene. 

La nivelul parteneriatului s-au elaborat următoarele instrumente pentru dezvoltarea competențelor STEM folosind aplicații cu microcontrolere care au devenit resurse educaționale deschise: 

  • O1 – Designul dispozitivelor cu microcontrolere;
  • O2 – Programarea dispozitivelor cu microcontrolere;
  • O3 – Utilizarea microcontrolerelor pentru inovarea demersului didactic; 
  • O4 – Ghid metodologic pentru dezvoltarea educației STEM folosind dispozitive cu microcontrolere;
  • O5 – Kit cu instrumente și scenarii educaționale pentru dezvoltarea competențelor  transversale în instituții VET.

„Am considerat că este de datoria noastră să facem tot posibilul să scriem proiecte valoroase pentru a oferi elevilor noștri șansa creșterii profesionale adecvată standardelor europene, atât de necesară dezvoltării competențelor practice din IT.” – a precizat prof. drd. Fulop Maria Cristina, coordonatorul și inițiatorul proiectului.

Doctor inginer Doru Cantemir – coordonator proiect din partea firmei Ludor Engineering a explicat cum utilizăm produsele intelectuale ale proiectului și mai ales, cum valorizăm resursele educaționale create în cadrul programului Erasmus+.

La finalul conferinței, cele 2 echipe de robotică ale Liceului Teoretic de Informatică “Grigore Moisil” Iași – CyLiis și Peppers au prezentat roboții cu care au fost la competiții și activitățile prin care promovează și dezvoltă educația STEM în România.

“Suntem optimiști la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași că am reușit să  creăm medii vii de învățare, spații de experimentare hands-on și contexte de dezvoltare personală adecvate, pentru a fi cu adevărat conectați și pentru a contribui la evoluția societății, precum și la educația pentru schimbare. Cea mai mare oportunitate pentru dezvoltarea școlii și a oamenilor ei sunt proiectele europene.” – menționează prof. dr. Adina Romanescu, directorul Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași.

Distribuie și tu:

START Nominalizări PIN AWARDS 2024!

Industria regională de TECH se pregătește să celebreze o nouă serie de recunoașteri prin Gala PIN AWARDS 2024, care va avea loc joi, 23 mai

RECOMANDATE

Articole similare

George_SmartEU

BCR extinde serviciile pentru antreprenori din George și lansează George SmartEU, o funcționalitate care facilitează accesul la informații despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale

București, 18 aprilie 2024. Banca Comercială Română anunță o nouă extindere a ecosistemului digital George prin lansarea George SmartEU, funcționalitate care facilitează accesul antreprenorilor la informații complete despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale.

FORVIA - Hella - TUIASI

FORVIA HELLA România modernizează un laborator de studiu pentru studenți în Iași 

Furnizorul automotive internațional FORVIA HELLA continuă să sprijine educația în universitățile partenere din România, în orașele în care își desfășoară activitatea. La mai bine de un an de la inaugurarea centrului tehnic de la Iași, compania a finalizat un laborator, spațiu de studiu pentru studenții Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” Iași.

PIN magazine - IT și Pisica lui Schrodinger

Industria IT și pisica lui Schrödinger

În 2024, dacă întrebi 100 de manageri IT cum va arăta piața și tendințele din industrie, vei primi tot atâtea răspunsuri paradoxale precum „pisica lui Schrödinger” – unii vor spune că piața dă semne de revenire, alții vor spune că se fac încă disponibilizări și că există presiuni din partea clienților privitoare la proiectele în derulare. Cu alte cuvinte, din perspectiva unora, în 2024 industria IT își va reveni, ne vom întoarce la birou (mai mult sau mai puțin forțați) încurajați de faptul că se reiau angajările și se deschid proiecte noi.