Publicația industriei TECH regionale

Ești un lider autentic? Cinci competențe fără de care nu se poate

Presiunea pe piața locală de forță de muncă a crescut iar nevoia de lideri autentici meniți să susțină acest ritm de dezvoltare și să mențină Iași ca și destinație atractivă de outsourcing/insourcing – e mai mare ca niciodată.
În ultimii ani, din ce în ce mai multe companii importante au ales ca destinație Iași pentru relocarea serviciilor lor sau pentru deschiderea unor unități noi de suport – fapt îmbucurător pentru industria locală de servicii de business.
Noi locuri de muncă au fost create, noi parteneriate cu unitățile de învățământ locale au luat naștere, o comunitate puternică de IT & Outsourcing a fost creată, din ce în ce mai multe evenimente de profil au îmbogățit agenda locală și noi spații de birouri atractive împodobesc acum harta orașului.
Iată cinci competențe în care un lider din industria de Outsourcing/BPO/Shared Service Centers trebuie să investească permanent:
1. Personal branding – un lider cu un brand puternic și bine poziționat în piață va contribui la consolidarea imaginii de bun angajator al organizației din care face parte și va dezvolta în jurul său și implicit al companiei sale – comunități menite să funcționeze ca suporteri, reali „avocați” ai organizației și, de ce nu?, și ca pool de recrutare.
2. Capacitatea de a influența – în interiorul organizației pe verticalele sale. Testul maturității nu constă numai în a conduce un business predictibil din punct de vedere al performanței, un business stabil din punct de vedere resurse. Adevaratul test al maturității constă în capacitatea centrului respectiv (filială BPO, centru de suport servicii etc.) de a atrage și mai mult business din interiorul organizației mamă sau din pool-ul de clienți internaționali. Oricum procesul decizional aici poate fi destul de greoi (mai ales dacă centrele decizionale nu sunt localizate în România, iar competiția cu alte locații este în continuare acerbă ) – un lider cu o capacitate mare de a influența ierarhiile și procesul decizional, cu abilități excelente de vânzare și susținere a brandului unit-ului respectiv – poate asigura o creștere susținută a business-ului local. De multe ori liderii acestor unități outsourcing localizate in Iași nu au neapărat imputernicirea necesară pentru a accesa ierarhiile organizației și a „vinde” imaginea, competența si performanța departamentelor lor localizate în Iași – tocmai aceasta este provocarea. Trebuie să-și cultive capacitatea de a influența și de a promova ierarhic pentru a câștiga un loc real la masa deciziilor pentru a asigura dezvoltarea business-ului local pe termen lung.
3. Spiritul intraprenorial – un lider local al unei unități de servicii externalizate în special în insourcing – trebuie să manifeste în mod constant un spirit antreprenorial. Nimeni din exteriorul sau interiorul companiei nu va aduce business în locația sa decît rar în situații contextuale favorabile. Rolul leaderului în a identifica oportunități noi de business, de vânzare consultativă, de folosire în parametri optimi ai inventarului local de competențe este esențial pentru dezvoltarea business-ului local.
4. Abilitatea de a inspira și motiva echipa – într-o piața în care competiția pe resurse a sporit
considerabil, sufocantă chiar pe alocuri – capacitatea liderului de a inspira, de a forma o cultură bazată pe coaching si feedback, o cultură în care viziunea este clar împărtășită și câștiga zilnic noi și noi followers – este mandatorie!
5. Networking Strategic – un lider care se limitează la a interacționa numai într-un cadru limitat din cadrul organizației sale, un lider care nu cunoaște întreaga organigrama a verticalei sale, un lider care nu are propriile surse de informare prin contacte strategice în interiorul organizației, un lider care nu merge la evenimente interne/externe cu real potențial de networking strategic, un lider ale cărui cărți de vizită din exteriorul organizației s-au antichizat demult – este un lider incapabil să genereze oportunități de creștere pentru echipa pe care o conduce.
Așadar iată doar cinci competențe în care voi, ca lideri locali în unități outsourcing/ insourcing puteți investi constant prin expunere, exersare, coaching sau mentoring astfel încât să treceți cu bine testul maturității și să consolidați Iași-ul ca destinație preferată de outsourcing în 2018!

Distribuie și tu:

RECOMANDATE

Articole similare

7 ani de #FabLab în Iași

Asociatia Fab Lab Iași sărbătorește 7 ani de la deschiderea primului său spațiu de coworking, timp în care a devenit un catalizator al inovației tehnologice,